Rubriky:

Ladíme

Běžec není stroj, potřebuje také volno. Přesvědčíme vás

18. listopadu 2015 13:45 - Praha

Někteří běžci hoří pro svůj koníček tak vášnivě, že zapomínají na odpočinek a běžeckou káru tlačí stále a stále. Přitom volno, odpočinek, regenerace patří také do tréninkového plánu. Je to stejné jako chození do práce - 5+2 a větší dovolená, dovolené v průběhu roku. Běhat sedm dnů v týdnu jde, ale jak dlouho? Odpočinek je správný díl, který zapadá do skládanky chytrého rozvoje. Proč? Máme pro vás pět důvodů.

 

salmingrunning.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Duševní pauza

Běhání je skvělé na vyčištění hlavy, kdy si během tréninku odpočinete od každodenních starostí, načerpáte energii na další dny. Nicméně soustavný a každodenní trénink vám ukrojí od dalších činností a koníčků. Pro odpočinek je vhodné zařadit občas také něco jiného - výlet s rodinou, jiný sport, zábava, kino, sedánek s přáteli, vaření. Stereotyp může postupně a pomalu zabíjet.

Žádná vina

Občas se každý dostane do bodu, kdy nestihne trénink. Nečekaná práce, událost, rodinné záležitosti, první zápas vašeho dítěte. A vy jste měli mít trénink, nemůžete, alarm v hlavě vyzvání na poplach. Proč? Berte to tak, že máte nečekané volno, čas na regeneraci. Vy jste nezrušili trénink pro svoji lenost, nechuť. Berte to jako rozptýlení, které se v dlouhodobém horizontu negativně na vašem snažení neprojeví.

Vyvarujte se zranění

Odpočinek a čas na zotavení jsou nezbytné pro udržení zdraví pro vaše tělo. To bude fungovat podle vašich not, ale občas potřebuje volno, aby vydechlo, doléčilo mikro zranění, svaly si pohověly. Nejste stroje. Pokud dojde k přetrénování, může snadněji dojít ke zranění. Pak můžete být mimo několik týdnů, místo pár dní. Naučte se poslouchat své tělo, neignorujte jeho signály. Běžci často chodí až za práh bolesti, ale bez odpočinku se vám toto může vymstít.

Zůstaňte svěží

Vytrvalci často staví trénink na principu, že se pohybují na hladině únavy. Trénink může simulovat závod, ale bez energie, kterou potřebujete pro výkony, se neposunete. Tahat tréninkový cyklus do pater, na které není tělo zvyklé, nedopadne dobře. Když budujete, musíte také odpočívat. Kdo je unavený, dělá chyby.

Reflexe

Někteří si rádi vyplňují tréninkové deníky. Den po dni pečlivě zapisují tréninkové dávky a poté si v nich se zaujetím listují. Jenže trénink není jen o plnění políček, občas neškodí mít i volné políčko a zamyslet se, kam chcete směřovat. Povolit tělu, zapojit více hlavu. Vrátit se v čase, že za x posledních měsíců jste zaznamenali takový a takový proces, zlepšili si čas, máte více kilometrů. To s předchozím rokem znamená posun. Ani vám to nepřijde, ale i takto můžete získat další sílu a motivaci do dalších tréninků. Není to vždy jen o kilometrech v nohách.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce