Článek
Kvalifikace na GP Turecka měla zvláštní průběh, protože piloti Red Bullu vystoupili po prvních měřených kolech ze svých vozů a jen sledovali, jestli je soupeři dokáží překonat. Stejně jako jezdci, kteří první pokusy vynechali, tak ušetřili jednu sadu pneumatik.
"Stejně jako všechno v životě, mají i změny ve formuli 1 v roce 2011 svá pro a proti," uvedl Trulli pro La Repubblica. "Pozitivní je, že jsou závody více vzrušující a působivější, což se divákům podle všeho líbí. Negativní je, že jsou Grand Prix méně srozumitelné a od Istanbulu nastalo to, čemu říkám konec kvalifikací."
"Letos poprvé jsme viděli, že ve třetí části kvalifikace se jezdci a týmy snaží kalkulovat a spokojit se s jistými výsledky, místo toho, aby bojovali o pole position jako vždy. Pravda je, že letos je strategie důležitější než obvykle. Například v Istanbulu začal závod ještě dřív, než byl odstartován, a to šetřením pneumatik."
Trulli však přiznává, že je taktizování v kvalifikacích daní za napínavější závody. "Někteří se domnívají, že bylo zničeno něco, co fungovalo. Já bych to takhle nehodnotil. Jen pozoruji, že taková jsou pravidla a jezdci se jim přizpůsobili. Jsou tu pro a proti. A já opakuji, pozitivem jsou lepší závody, které se rozhodují v posledních 10 až 15 kolech v závislosti na strategiích a pneumatikách, zatímco negativem jsou méně zajímavé a více taktické kvalifikace."