Článek
"Nebude to tak jednoduché. Čeká nás tam obrovská konkurence a hlavně domácí jezdci jsou na to nažhavení, chtějí tam vyhrát. Porazit je bude těžké, navíc my tady na sněhu prakticky nejezdíme, a když, tak na jiných pneumatikách," uvedl Kopecký v rozhovoru pro ČTK.
Před rokem skončil na třináctém místě, o rok dříve byl s produkčním mitsubishi sedmatřicátý. "Nějaké zkušenosti máme, tak doufám, že je zúročíme a někam se posuneme," sdělil pětadvacetiletý jezdec.
Přestože v Česku je prakticky nemožné připravit se na sněhové podmínky, které panují na severu Evropy, Kopecký se do Švédska těší. "A moc. Na sněhu jsou to krásné soutěže a i zachumelená krajina je příjemná. Navíc je to hodně rychlá soutěž se spoustou skoků," pochvaloval si pilot fabie WRC.
Sněhu je ve Švédsku nedostatek
Rychlá soutěž má ale i svou stinnou stránku, k nehodě a odstoupení je často hodně blízko. "Mám z ní respekt. Loni se nám tam nedařilo, letos bych to chtěl zvrátit," přál si Kopecký.
Přednedávnem byl dostatek sněhu i v okolí jeho bydliště, k tréninku jej ale Czech rallye team Kopecký nevyužil. "Zkusili jsme to loni, a pak přišli na to, že je to k ničemu. Letos jsme proto jeli na sever o tři dny dříve a test máme naplánovaný přímo tam," řekl Kopecký.
I ve Skandinávii však tým paradoxně narazil na nevalné sněhové podmínky. "Tratě aktuálně pokrývá tenká vrstva ledu a sněhu, kterou odstraní prvních pět aut. U Hagforsu je zhruba 10 cm sněhu a na severu maximálně 20 cm," popsal podmínky Schovánek na internetovém serveru ewrc.cz.
Posádku, která kralovala minulý týden slavnostnímu vyhlášení motoristické ankety Zlatý volant v Praze, čeká bezprostředně po Švédské rallye přesun do Norska, kde bude mistrovství světa pokračovat již příští týden. "Hned v pondělí se přesouváme o 400 km výše a začneme se připravovat na další rallye," dodal Kopecký.