Hlavní obsah

Prokop bude na Akropolis rallye hájit vedení v kategorii SWRC

LUTRAKI

Českého automobilového jezdce Martina Prokopa čeká od pátku do neděle už pátý start na náročné Akropolis rallye v Řecku, ale první s vozem SWRC. Juniorský mistr světa z roku 2009 bude v sedmém dílu světového šampionátu hájit průběžné vedení v seriálu této kategorie.

Foto: Zdeněk Sluka

Martin Prokop během Finské rallye.

Článek

"Před Finskem by bylo dobré v Řecku nějaký bod získat, protože na severu Evropy budou dominantní Tänak s Hänninenem. Myslet si, že je tam porazím, je hodně troufalé. Kdybych byl tady před nimi, bylo by to skvělé," řekl Prokop. Fin Juho Hänninen a Ott Tänak z Estonska jsou zatím jeho hlavní soupeři.

"V Řecku se může hodně ztratit i hodně získat. Ale na druhou stranu je to ještě první polovina sezóny, takže to nemusí být tak dramatické. Uděláme ale všechno pro to, abychom podali koncentrovaný výkon bez nějakých problémů," uvedl.

Musí si zvykat na dlouhé pauzy 

Prokop si v této sezóně musí zvykat na netradičně dlouhé závodní pauzy. Před Řeckem naposledy startoval na začátku května v Itálii. "Minulý týden v Čechách i teď v pondělí v Řecku jsme testovali, takže v autě jsem seděl. Je to ale znát, v minulosti jsem byl zvyklý jezdit každých čtrnáct dní. Uvidíme, co to se mnou udělá. Myslím si ale, že to nebude problém," řekl Prokop.

Spokojený byl zejména s řeckým testem, který absolvoval na nezvykle dlouhém, sedmikilometrovém úseku. "Hodně jsme se rozjel a dostal jsem se do tempa. Normálně se tam jezdí na tříkilometrové trati, tohle bylo hodně. To už si nikdo nezapamatuje a musí se jet na rozpis," podotkl osmadvacetiletý pilot Czech Ford National týmu.

V Řecku čeká pilota pátý start, třikrát absolvoval Akropolis rallye s produkčním mitsubishi a jednou s "dvoukolkou" suzuki. "V minulém týdnu jsem měl možnost testovat svého starého citroëna C2, se kterým tady pojede jeden z našich sponzorů, a hned poté jsem si sedal do fiesty. Cítil jsem ten rozdíl, jak je fiesta dál. Je rychlejší a lépe se řídí," porovnal Prokop rozdíly mezi vozy.

Teď už nemusí řešit díry a kameny

Značný posun v kvalitě vozu S2000 je patrný i oproti produkčnímu autu. "Kde jsem si dříve musel dávat pozor, abych auto nepoškodil, tak teď nemusím nic řešit. Žádnou díru, žádný kámen. Fiesta je jako wéercéčko. Můžu jezdit agresivněji a nemusím se soustředit na to, abych nepoškodil auto," řekl Prokop.

Stejně jako při svých předešlých startech v Řecku je Prokop připravený na obvyklé komplikace v podobě vysokých teplot a rozbité trati. "Tady už panuje horké letní počasí, což není dobré pro posádku ani pro techniku. Už na Sardinii jsme měli problém s požáry, tak doufám, že tady se to nebude opakovat," přál si.

Skutečnost, že jej čeká extrémně rozbitá trať, si uvědomil hned na začátku pondělního testu. "Něco podobného jsem dlouho neviděl. Musel jsem tomu přizpůsobit nastavení (auta). Je tady mnoho míst, kde se dá auto zničit. Pořád platí, že Řecko je pro techniku nejtěžší závod v mistrovství světa," podotkl Prokop. "Bude to boj. Už si ale myslím, že je čas, aby auto vydrželo a nedělalo problémy," řekl.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

MS v hokeji 2024

87. ročník Mistrovství světa v hokeji se koná v termínu 10.–26. května 2024 v České republice, turnaj si rozdělí města Praha a Ostrava.