Článek
„Je to povedené. Fanoušci jsou nadšení, přitahuje to velkou pozornost a stala se pro lidi ještě přitažlivější," všímá si zkušený pilot. „Modely Monte Carlo představují poctu všem hrdinům, kteří věnovali svá srdce a životy, aby se česká značka dostala na stupně vítězů," vysvětluje Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škoda Auto.
Kopecký byl u vývoje vozu R5 od začátku a má k aktuální soutěžní zbrani srdečný vztah. „Je krásná na pohled. Taková modelka," vykládá borec, jemuž rukama prošla Octavia WRC, Fabia WRC i Fabia S2000.
„Od začátku výroby v Mladé Boleslavi v roce 1895 přinesla značka s okřídleným šípem ve znaku mnoho závodních legend, slavných vítězství a nezapomenutelných strojů," podotýká Pelc.
Tovární tým dal pro Barum rallye přednost černočervené kombinaci před černobílou, přičemž černá plocha zakrývá střechu, což při teplotách přesahujících třicet stupňů panujících o víkendu na Zlínsku představovalo pro posádku jistou komplikaci. „Měli jsme chvílemi v autě sedmdesát stupňů. Zejména při stání na přejezdech šlo o nepříjemnost," usmál se Kopecký, který byl po první etapě v čele soutěže, čímž si zajistil mistrovský titul.