Hlavní obsah

Lacko měl nervy jako Vettel. Přesto se po 27 letech dočkal titulu!

Jarama
Aktualizováno

Mohl si připadat jako Sebastian Vettel. Hvězda formule 1 také těsně před minulým podnikem musela měnit motor. Ovšem zatímco jezdec Ferrari do kvalifikace v Malajsii ani nevyjel, Adam Lacko se na trať vydal. A již během sobotní části posledního závodu sezóny ve španělské Jaramě se jezdec roudnické Buggyry stal podle očekávání mistrem Evropy v závodech tahačů! Po Kolocovi, Matějovském a Vršeckém jako čtvrtý Čech v historii.

Foto: BUGGYRA media

Adam Lacko (vlevo) oslavuje druhé místo v úvodním závodu v Jaramě, jímž si pojistil titul mistra Evropy.

Článek
Fotogalerie

Mělo jít o hračku, snadné potvrzení mistrovského mečbolu. Vždyť suverénnímu lídrovi letošní sezóny stačilo nasbírat jen chatrných patnáct bodů ze čtyř jízd...

Přišlo však drama ve stylu á la Vettel. Mezi kvalifikací a hlavním závodem museli mechanici vyměnit motor. A na rozdíl od Ferrari před týdnem v Malajsii svůj úkol na poslední chvíli stihli.

„Do Jaramy jsem jel v klidu, zdejší okruh mám rád. Nakonec jsme do závodu v klidu jít nemohli. Kluci si museli máknout a vyměnit motor. Nic jednoduchého, ale všechno dopadlo dobře a klukům děkuji, že to zvládli," líčí třiatřicetiletý Adam Lacko.

Na výměnu motoru byla přesně jedna hodina a celý tým předvedl výkon na hraně možného. „Musím před klukama smeknout, protože výměna motoru během jedné hodiny je výkon z kategorie až neskutečných," cení si manažer týmu Jan Kalivoda.

V závěru byl rád, že vůbec zatočil

Konec dobrý, všechno dobré. Teď už může šampión slavit.

„Skvělý pocit! Po sedmadvaceti letech, co se věnuji motorsportu, se to konečně podařilo!"

Titul si zajistil druhým místem v prvním sobotním závodu. Dojel za domácím jezdcem Antoniem Albacetem a hlavně před největším konkurentem, Němcem Jochenem Hahnem.

„V posledních třech kolech přestávalo fungovat servo, které kapalo od začátku. V závěru jsem byl rád, že jsem v některých zatáčkách vůbec zatočil. Ale všechno dopadlo, jak mělo," libuje si Lacko, jehož čeká ještě druhý sobotní závod.

Pro Buggyru je ještě ve hře titul z Poháru konstruktérů, který má rovněž na dosah.

„Do konce víkendu už máme pohodu, můžu se jen vozit a s Davidem získávat co nejvíce bodů k titulu mezi týmy. Už bychom museli mít hodně smůly, abychom ho ztratili," avizuje Lacko.

Ve druhé jízdě skončil šestý, vyhrál ji týmový kolega David Vršecký. „Mám obrovskou radost. Povedlo se mi na startu vyhnout kolizi a pak už jsem si vedení pohlídal. Takhle končit sezónu mě opravdu baví," raduje se Vršecký.

V soutěži týmů navýšili Lacko s Vršeckým náskok na druhé Iveco již na 52 bodů a k titulu tak musí v neděli získat pouhé dva body...

Lacko je čtvrtým českým vítězem ME či EP tahačů
Vizitka automobilového jezdce Adama Lacka (33), mistra Evropy v závodech tahačů:
Datum a místo narození: 24. září 1984, Čeladná
Stáj: Buggyra
Největší úspěchy: mistr Evropy v závodech tahačů 2017, 2x 2. místo (2015-16), 3x 3. místo (2004, 2011-12)
Ocenění: dvojnásobný vítěz domácí ankety Zlatý volant v kategorii závody na okruzích (2012, 2016)
Rodina: ženatý, manželka Kateřina, syn Nicolas
Ostatní: zkušený jezdec, na okruzích závodí už téměř čtvrt století; začal v roce 1994 s motokárami, později přešel k cestovním vozům a v roce 2003 si poprvé vyzkoušel závody tahačů; po tříleté přestávce se k tahačům vrátil před sedmi lety, od té doby nebyl v konečném hodnocení ME hůř než sedmý; v letošní sezoně vyhrál 12 závodů; jako své koníčky uvádí auta, golf a lyžování, má vlastní stránky www.adam-lacko.cz.
Přehled českých vítězů ME a EP tahačů (od roku 1994):
1995 - Martin Koloc (SISU)
1996 - Martin Koloc (SISU)
2001 - Stanislav Matějovský (Tatra)
2008 - David Vršecký (Buggyra)
2009 - David Vršecký (Buggyra)
2017 - Adam Lacko (Buggyra)

Reklama

Související témata: