Rubriky:

Co na talíř

Rýže jako nejlepší zdroj sacharidů pro sportovce

3. února 2015 07:03 - Praha

Na světě je přes deset tisíc druhů rýže. Všechny však mají jednu společnou vlastnost - jsou zdrojem kvalitních komplexních sacharidů. A ty jsou pro tělo nejvhodnějším druhem cukrů. Nasytí na delší dobu a tělo má možnost je správně použít na regeneraci svalstva ‒ na rozdíl od jednoduchých sacharidů, kdy dochází k ukládání do tukových zásob. Rýže je pro tělo velmi dobře stravitelná, neobsahuje lepek, podporuje vylučování vody.

 

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Rýže jasmínová a rýže basmati

Obě rýže jsou charakteristické především svou vůní, která je velmi podobná. Pokud použijete opravdu kvalitní rýži basmati nebo jasmínovou, vaše kuchyň (nebo také celý byt) bude vonět jako asijská tržnice. Odmění se vám ale výbornou chutí. Basmati je právem nazývána královnou rýží a jasmínová stojí hned za ní. Pro svou výraznou chuť se obě hodí především jako přílohové rýže nejlépe k asijským masovým pokrmům jako je kung-pao. Kdo má raději sypkou rýži, zvolí basmati. Jasmínová se více lepí a lépe se tak nabírá hůlkami.

Risottové rýže

Na přípravu pravého italského risotta budeme potřebovat rýži carnarolli nebo arborio. Oba druhy velmi dobře vstřebávají vodu, při vaření nabobtnají a s vodou vstřebají také chuť vína a vývaru. Důležitým bodem při jejich přípravě je rýži neproplachovat a nezbavovat ji tak škrobu, který se postará o krémovou konzistenci pokrmu. Risottové rýže jsou také výborné na přípravu různých rýžových koláčů, které jsou díky jejím vlastnostem krásně vláčné.

Celozrnná (hnědá, natural) rýže a rýže parboiled

Přidanou hodnotou těchto rýží jsou vitamíny a minerály a další důležité výživové látky, o které běžná rýže přichází během procesu zpracování (loupání). Rýže natural je neloupaná a díky tomu si uchovává všechny tělu prospěšné vitamíny a minerály a také vlákninu. Rýže parboiled se zpracovává specifickým způsobem, který zabrání ztrátě hodnotných látek. Obě rýže jsou po uvaření spíše tvrdší a nelepí se.

Barevné rýže

Červená, hnědá, fialová, černá... jsou typické svou oříškovou chutí a vůní. Potřebují se déle vařit, ale o to více vás chuťově uspokojí. Jsou bohaté na vitamíny a antioxidanty a navíc na talíři vypadají úžasně exoticky. Hodí se jako přílohové rýže, ale také na přípravu sladkých pokrmů.

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce