Rubriky:

Co na talíř

Dejte si křivou a nažloutlou svačinu. Je vážně zdravá

18. května 2016 07:05 - Bogota

Když se vás někdo zeptá na ideální předzávodní svačinku nebo i občerstvení při závodech samotných, asi první, co vás napadne, bude pořádný banán. Tato superpotravina má už od přírody praktické balení, a i když si výrobci speciálních svačinových boxů na oloupané banány myslí svoje, to původní je nepřekonatelné. A nepřekonatelné je i samotné využití banánů. Jsou totiž jednoduché a účinné. No proč si myslíte, že po nich tak moc jdou Mimoňové?!

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Banánovník je vlastně taková přerostlá bylina nabývající velikosti stromu. Jeho plody byly původně samé semínko a trpká škrobnatá dužina. Lidem se naštěstí podařilo vypěstovat odrůdy sladké chuti a bez semen. Jejich zahnuté protáhlé žluté plody jsou dnes považovány za ovoce, jejich méně sladší bratři s vyšším obsahem škrobů dokonce za zeleninu. Nejedlá slupka tvoří asi pětinu hmotnosti.

TIP
Pokud si chcete dopřát toto ovoce i před samotným výkonem, učiníte tak nejlépe zhruba 60 minut před plánovanou zátěží.

Ačkoli se k nám dnes nažloutlí křiváci vozí převážně z oblasti Karibiku, jejich původním domovem je Asie. Do Ameriky je přivezli portugalští kolonisté teprve v 16. století. První pěstitelské pokusy podle archeologů nejspíše proběhly už 8000 let před naším letopočtem na území dnešní Papuy-Nové Guineje.

TIP ‒ Udělejte si jednoduché „podoběhové" smoothie
2 řádně uzrálé banány
3 lžíce kvalitní zmrzliny
1 lžíce bílého jogurtu
Vše řádně promixujte a vypijte.

Plody banánovníku jsou, jak všeobecně známo, bohaté na draslík. A draslík, ten my běžci potřebujeme. Kromě draslíku obsahuje banán také zajímavé množství fosforu nebo manganu a malé množství vitamínu C. Konzumace banánů může snižovat krevní tlak a napomáhat zdraví kosterního aparátu či srdce. Dále v sobě tyto praktické plody ukrývají určité aminokyseliny a neurotransmitery, které v naší nervové soustavě napomáhají pocitům uvolněnosti, vnitřního klidu a pohodlí.

Takže dobrý běh a mnoho prožitého klidu s banánem v ruce!

Věděli jste, že své vlastní banány má i náš prezident? Pěstují se v produkčních zahradách Pražského hradu.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ:
Mléko trochu jinak - z rýže a banánů

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce