Rubriky:

Radíme

Noční běhání má svá pravidla. Rozsviťte se a buďte chytří

18. března 2016 07:20 - Praha

Celý den práce, povinnosti, starosti, rodina, děti, nákupy, vaření, dílna. Kdy tedy běhat? Večer, kdy už si světla moc neužijete. Není problém, nemusíte odkládat trénink, výběh, na který jste se celý den těšili. Chce to jen dodržet pár doporučení pro svoji bezpečnost. Poté poznáte, že si tuto večerní dobu oblíbíte, poznáte jiný rozměr běhání, vnímání.

 

decathlon.com

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Používejte světlé a reflexní oblečení

Nikdo neříká, že musíte běžet po silnici, ale pro případné řidiče je obtížné vidět běžce za tmy. Proč se tedy radši nedržet prevence a dělat to oběma stranám těžší. Do černé noci není ideální černé a tmavé oblečení, to každý určitě ví. Zkuste opak a přidejte reflexní prvky. Některé výrobky mají už tento materiál na sobě, ale svítící páskou na ramenu, na noze nic nezkazíte. Lepší svítit než zhasnout.

Světlo svítí, vy vidíte

Už máte reflexní prvky na sobě, jste viděni, ale i vy musíte vidět na cestu, stezku, silnici, kam šlápnete. Je dobré mít čas na rozhodnutí, nestresovat se, co znenadání přijde. Ideální je čelovka na hlavu a vyrazit. Využít můžete také světlo na hrudník, baterku do ruky. Záleží jen na vás.

Čelovka Fenix HL50 ‒ univerzální malý šikula do velké nepohody
Reflexní vesta Kalenji Safety ‒ sjednejte si respekt ve dne i v noci
Reflexní běžecké rukavice Kalenji

Držte se na pravé straně

Držet se na správné straně má smysl, zvláště při snížené viditelnosti, kdy můžete narazit na dalšího nočního běžce, chodce. A to v lepším případě.

Neposlouchejte hudbu

Možná vás hudba vybičuje k lepším výkonům, ale v tomto případě to zkuste bez sluchátek. Ve tmě je dobré se spoléhat na své smysly, nejde jen o zrak. Je lepší i slyšet, jestli se k vám někdo neblíží, můžete lépe reagovat, můžete odhalit i potencionální nebezpečí, třeba přibíhajícího psa.

Osvětlená a obydlená místa

Nikdy nevíte. Vyrazit si s čelovkou do potemnělého parku a lesa může být romantické, ale také nebezpečné, takže opět bezpečnost na prvním místě. Zde se můžete stát snadným cílem. Pokud máte tento nápad, zkuste ho přehodnotit a vyrazit na více osvětlené a obydlené místo, chodník, okruh, mezi domy. Držte se rušnějších míst, možná mohou být trochu nudná na běhání, ale určitě více bezpečná.

Zkuste vyrazit ve dvou

Domluvit se na výběh ve dvou, třech lidech, je dobrý nápad. Více zábavy, méně nebezpečí. Třeba také získáte motivaci vydat ze sebe více.

Pozor na své okolí

Bez ohledu na to, jaká opatření jste provedli - správná strana, reflexní body, čelovka, sluchátka zůstala doma, běžíte ve dvou, stále pozorujte, co se děje kolem vás. Pokud se vám něco nezdá, věřte svým instinktům a vraťte se domů. Nikdo nikoho nechce strašit, ale je lepší být opatrnější než řešit nečekané a nepříjemné situace. Hlavní je si běh užít, pokud se nebudete cítit komfortně, odrazí se to i na vašem tréninku. Dobrý běh!

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce