Rubriky:

Radíme

Češky vyskákaly bronz. Teď radí doma začátečníkům

18. srpna 2016 10:06 - Praha

Švihadlo je stará známá a dobrá věc. Nejspíše si už pračlověk, hned jak přišel na to, jak z mamutích chlupů uplést provaz, krátil dlouhé chvíle u táboráku přeskakováním roztočené šňůrky. Asi i většina z nás si z mládí tuto kratochvíli ještě trošku vybavuje. A švihadlo jako takové má co říci i dnes. Někdo si ho třeba vybaví z Rockyho, nicméně kromě bijců by jej měli hojně využívat i běžci. A jak? Podívejte se na video s naší špičkou v oboru.

Sport.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Skákání přes švihadlo vypadá jednoduše. Ale zkuste si takhle poskakovat třeba deset minut. A pak na pokraji celkového tělesného vyčerpání zkuste svou tezi o jednoduchosti zopakovat. Švihadlo je totiž velmi jednoduchá metoda, jak si dát neskutečně do těla. Pálíte kalorie jako vysoká pec v Ostravě, posilujete svaly nohou, rukou, ale i trupu, zlepšujete svou celkovou tělesnou kondici, když k tomu všemu pořádně proženete všechny trubky dýchacího a oběhového systému.

O profesionální instruktáž jsme požádali členky týmu JUMPit.cz Alenu Kadlčkovou a Petru a Marcelu Žampovy. Mimochodem právě tento tým přivezl domů bronzovou medaili z loňského mistrovství světa v Paříži v disciplíně wheel freestyle. Světový úspěch se dostavil „už" po šesti letech tréninku, ve vrcholné přípravě třeba i denním, dvoufázovém.

„Pokud máte jako běžci problémy se ‚šouráním', nezvedáte nohy, kolena, švihadlo je ideální pro správný nácvik techniky. Prostě běžíte a zároveň skáčete přes švihadlo," doplňuje běžecké rady Alena.

Čím nám může být švihadlo užitečné?
• k optimalizaci hmotnosti
• zlepšení koordinace pohybů, provázanosti práce rukou a nohou
• růstu kondice
• zlepšení výbušnosti
• posílení kardiovaskulárního a dýchacího systému
• zlepšení držení těla

Pro začátek můžete včlenit švihadlo přímo do běžecké přípravy. Během tréninku stačí klidně deset minut. „Kdo není zvyklý, bude mít lýtka tuhá už po třiceti vteřinách," popisuje Petra svou vlastní zkušenost. Důležité je zátěž zvyšovat postupně a začínat opravdu na půlminutách až minutách.

Správnou délku náčiní pro takové to běžné skákání poznáme jednoduše. Po sešlápnutí švihadla uprostřed oběma nohama dosahují ručky přesně do podpaží. Na triky či rychlostní skákání se pak používají kratší i delší. Profesionálové jsou odkázáni na výrobce z Maďarska, Indie nebo Ameriky, ale na běžné skákání vám stačí i něco ze zdejšího sportovního obchodu.

„I dnes se nám stane, že se švihadlo ukroutí, nebo že něco nevyjde. A to pak zpravidla bolí," říká Alena. Na záběrech můžete vidět výsledky. Nic naplat, i švihadlo, zvláště pak v profesionálním provedení, je tvrdá řehole.

„Skákat lze v každém věku, za každé situace," je si jistá Alena, která díky „ďáblově šňůrce" nejen shodila z velikosti L na velikost S, ale také ve čtvrtém měsíci těhotenství vyskákala pro Českou republiku bronz na MS.

René Kujan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce