Hlavní obsah

Nový sponzor ligy: Čtvrt miliardy? V něčem český fotbal může být i světový

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Byla to cifra, po níž se o šéfy fotbalové ligy pokoušely mrákoty. Cože? 260 milionů korun za sezonu. Cenovka za sponzora v názvu jejich soutěže vyletěla na víc než trojnásobek! „Český fotbal má obří potenciál k dalšímu růstu,“ tvrdí Jan Čumpelík za vítěznou společnost. Nejvyšší soutěž se od července na následujících pět sezon přejmenuje na Chance ligu.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Rozhodčí Karel Rouček v pohárovém derby Slavie proti Spartě

Článek

Server Sport.cz ihned po vyhlášení středečních výsledků 2. kola tendru Ligové fotbalové asociace vyslal dotazy vítězům do berounské centrály Tipsportu.

Sázková kancelář Chance od roku 2013 spadá do obřího tuzemského holdingu.

Jeho marketingový ředitel Jan Čumpelík ve čtvrtek ráno vysvětlil, proč v názvu fotbalové soutěže nesvítí právě Tipsport, co firma zamýšlí se značkou Chance a samotným fotbalem. Nebo zda se sázkovce vůbec miliardová investice může vyplatit.

Nepřepálili jste cenu?

Chápeme to jako šanci pro český fotbal – investicí chceme podpořit jeho kvalitu. Jde o nejsázenější sport, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu.

Takhle vysokou sumu jste nabízeli už v 1. kole tendru. Proč?

Nechtěli jsme nechat nic náhodě, cílem bylo zabránit závodům ve 2. kole. Řečeno sportovní terminologií jsme chtěli rozhodnout zápas už v první půli. Už před uspořádáním tendru jsme veřejně nabízeli fotbalistům částku přesahující 100 milionů ročně.

Byli jste připraveni nabídku ve 2. kole ještě zvýšit?

Upřímně? Nebyli.

A má skutečně ligová kopaná takovou hodnotu?

Český fotbal má takovou hodnotu, jakou jsou za něj ochotni sponzoři a vysílatelé zaplatit. V tendrech, o které jsme dlouhodobě usilovali, se ukázalo, že tu hodnotu má. Kdybychom si mysleli, že se nám investice nevrátí, samozřejmě bychom ji nedělali. Mimochodem, oproti minulému období vzrostla trojnásobně také cena audiovizuálních práv. Dá se říct, že tu hodnotu vnímáme velmi podobně jako televizní vysílatelé.

Může se vám monstrózní investice ale vyplatit?

Investice do kvality českého fotbalu má byznysový důvod. Máte ale pravdu, že návratnost investice nebudeme posuzovat jen zvýšeným zájmem o sázky na fotbal. Máme samozřejmě i další důvody. Jedním z nich je potřeba posílení naší druhé značky.

Proč jste do názvu fotbalové ligy neumístili známější Tipsport?

Naším cílem je dostat Chanci na pozici sázkové dvojky na tuzemském trhu, dnes je těsně třetí. Smysl titulárních sponzorství je právě v brand buildingu a v posilování povědomí o značce. To už Tipsport nepotřebuje, naopak pro Chanci jde o ideální příležitost, která tu už dalších několik let nebude. Chance má dnes v řadě parametrů nejlepší produkt na českém trhu a my teď potřebujeme, aby byla víc na očích. Navíc je Tipsport pořád synonymem pro hokej.

To ale i Chance. Po ní se aktuálně jmenuje druhá nejvyšší hokejová soutěž. Co s tím?

Je zřejmé, že fotbal a hokej neponesou stejný název zároveň. Řekněme, že aktuálně čile pracujeme na odpovědi na tuhle otázku.

Zvyknou si lidé, že Chance liga znamená fotbal?

Samozřejmě to nějakou dobu potrvá, ale naším úkolem teď bude dostat nový název fanouškům do hlavy co nejdřív.

Existuje v současném českém sportu atraktivnější produkt než ligový fotbal?

Hokej je pro nás dlouhodobě velmi atraktivním sportem. Esporty a bojové sporty velmi rychle rostou. Ve fotbale ale vznikla shodou celé řady okolností zcela výjimečná situace, na kterou jsme museli správně reagovat.

Foto: Tipsport, Tipsport

Jan Čumpelík

Značí vaše spojení, že český fotbal nemá pošpiněnou pověst?

Myslím, že vysoutěžené částky neodrážejí aféry minulosti, ale především aktuální situaci a naději do budoucna. Český fotbal je teď na velmi dobré cestě. Zájem mezi fanoušky roste, dostavují se dlouho nevídané úspěchy na evropské scéně. A atraktivitě nepomáhají jen skvělé sportovní výkony nejlepších mužstev, ale i výrazné pokroky v oblasti klubového marketingu, a především v práci s fanoušky.

O tom byla zmínka i ve vaší tiskové zprávě. Můžete být konkrétnější?

Naše práce nekončí nákupem titulárního partnerství. Naopak, tím to celé jen začíná: budeme v úzké spolupráci s LFA pracovat na dalším rozvoji fotbalového produktu. Máme spoustu nápadů v oblasti marketingu a nových technologií. Máme know-how, které jsme připraveni sdílet a věříme, že peníze získané od partnerů výrazně pomohou posunout český fotbal ještě o kus dál nejen po sportovní stránce.

Co to znamená pro vás?

My jako lokální česká sázkovka udáváme v mnoha oblastech světové trendy a kopírují nás největší globální hráči. Věřím, že i český klubový fotbal může v určitých oblastech hrát prim i ve světovém měřítku.

V tiskové zprávě jste také popíchli „žlutou konkurenci“, po níž přebíráte název soutěže. Bylo důležité, že jste Fortunu v tendru trumfli?

Určitě jde svým způsobem o prestižní věc. Zajímá nás samozřejmě i nová zahraniční konkurence. Máme ambici etablovat se na pozici druhé největší sázkovky a bez výrazných investic do marketingu by to šlo pomalu. Každopádně je jedině dobře, když z našeho tržního souboje profituje český sport.

Reklama