Článek
"Zatímco za oba předchozí šampionáty jsme v Evropě inkasovali vždy 400 miliónů eur, v roce 2010 to bude přinejmenším miliarda," řekl Blatter. Podle jeho slov FIFA také výrazně změnila strategii sponzoringu. Jestliže pro rok 2006 uzavřela smlouvy s 15 partnery v celkovém objemu 600 miliónů eur, pro šampionáty v letech 2010 a 2014 počítá jen se šesti velkými sponzory, kteří však do pokladny přinesou dohromady 1,68 miliardy eur.
Tři z nich už mají uzavřené smlouvy. Firma Adidas, která je dodavatelem sportovního zboží pro fotbalové MS už od roku 1970, zaplatí za reklamu 280 miliónů eur, tedy více než osm miliard korun. Japonský výrobce elektroniky Sony přispěje 245 milióny. Korejská automobilka Hyundai sice výši svého podílu drží v tajnosti, ale lze předpokládat, že se bude pohybovat také kolem čtvrt miliardy eur.
Vyšší příjmy se zřejmě promítnou do zvýšení odměn pro týmy, které na šampionát postoupí. Přitom už šampionát v Německu bude z tohoto pohledu rekordní. Každá výprava dostane jen za start v přepočtu 210 miliónů korun, což je o 38 procent víc, než brali účastníci MS v roce 2002 v Japonsku a Koreji.