Článek
Pro reklamní společnosti a jejich zákazníky je to velmi zajímavá alternativa. Průzkum uvádí, že plných 38 procent fanoušků po celém světě jsou ženy. Valnou většinu peněz ale do fotbalu pumpují inzerenti, zaměřující se na mužské zákazníky. "Teď se o fotbal začnou zajímat i úplně nové sektory. Očekáváme rostoucí zájem ze strany oděvních značek, prodejců šperků či dokonce zahradnictví," uvedl v tiskové zprávě ředitel společnosti Hartmut Zastrow.
"Fotbalové fanynky se intenzivně zajímají o módu, dokonce více než jejich mužské protějšky nebo ostatní ženy. Toho by si měly firmy začít všímat," dodal Zastrow. Jeho společnost v průzkumu oslovila přes 20 tisíc respondentů z 21 zemí světa. Třeba v Jižní Africe sleduje fotbal téměř 62 procent žen, což lze přičíst blížícímu se mistrovství světa.
Zpráva přinesla i několik dalších zajímavých zjištění. Třeba to, že zájem o anglickou Premier League je i mimo Británii ještě silnější, než se čekalo. Mezi objekty svého zájmu ji zařadila plná třetina neanglických fanoušků. Obzvláště výrazný zájem o anglický fotbal zjistil výzkum mezi Číňankami.