Hlavní obsah

Zatímco se liga blíží ke konci, sílí hlasy pro osamostatnění

PRAHA

První fotbalová liga má už svého vítěze a spěje k závěru letošního ročníku. Možná ještě rušněji než na trávnících ale bude v závěru jara v zákulisí, kde se rozpoutal boj o její budoucnost. Stoupenci osamostatnění první ligy zvyšují svou aktivitu a už na čtvrtečním ligovém shromáždění v Praze se dá čekat na toto téma bouřlivá diskuse.

Foto: PRÁVO/Václav Jirsa

Ilustrační foto.

Článek

Největší zastánce samostatné nejvyšší soutěže František Hrdlička už formuloval základní opěrné body projektu, na němž by měla být liga vybudována. S nimi hodlá seznámit své kolegy funkcionáře.

Hrdlička tradičně argumentuje tím, že podobný styl řízení ligy mají ve většině západoevropských zemí. "Snad do dvacátého místa žebříčku klubových koeficientů podle mého nenajdete s naší výjimkou příklad, kde by liga nebyla samostatná," tvrdí funkcionář, podle něhož se zvyšuje počet jeho stoupenců.

Po valné hromadě stoupenců jeho myšlenky prý ještě přibylo, proto čeká, jaká bude čtvrteční odezva. Hrdlička seznámí zástupce klubů s návrhy, a pokud bude zájem, bude iniciovat vznik pracovní skupiny, která by mohla samostatnost ligy začít připravovat.

Shromáždění se podle všeho vrátí také k neúspěšné valné hromadě. České kluby se údajně hodlají poradit o dalším postupu, jak prostřednictvím vyjednávacích skupin najít dohodu o novém šéfovi fotbalového svazu.

Funkcionáři mají také posoudit předložený návrh na možnost prodat místo v soutěži jinému zájemci, jak ho vypracovala zvláštní komise. Konečné schválení ale stejně podléhá výkonnému výboru fotbalového svazu.

Definitivně by naopak měla být odsouhlasena termínová úprava závěru první ligy, která má skončit dříve, než se předpokládalo. Kvůli reprezentační pauze má být podle návrhu předsunuto 30. kolo a domácí profesionální soutěže tak ukončí už 31. května finále Poháru ČMFS. "Drtivá většina klubů s tím už předběžně souhlasila," řekl svazový šéf profesionálního fotbalu Ivo Lubas, který předpokládá, že jeho návrh projde.

Reklama