Hlavní obsah

Buggyra má opět nejvyšší cíle

PRAHA

S novým jezdcem, ale znovu se stejnými ambicemi vstoupí do nové sezóny Evropského poháru tahačů česká stáj Buggyra. Ve třídě Super race truck bude její barvy opět hájit osmadvacetiletý David Vršecký, jehož letos bude doplňovat Francouz Ludovic Faure.

Foto: Buggyra

Více než pětitunový speciál s motorem, jehož výkon se blíží 2000 koňských sil.

Článek

Ze sestavy tak vypadl Němec Gerd Körber, který získal v minulých dvou sezónách evropský titul. "Nerozcházíme se ve zlém, Gerd pro nás bude nadále testovat. Strategický partner stáje si ale přál expandovat na francouzský trh," vysvětluje překvapivou změnu Martin Landsdorf, člen vedení Buggyry. Třetím závodníkem, který bude jezdit s tímto vozem, je španělský soukromník Antonio Albacete, jenž si tahač pronajímá.

Buggyra chce i bez Körbera pokračovat ve vítězných letech. "Věřím, že máme nejlepší vozy v historii. Vidím jistou analogii mezi námi a Ferrari ve formuli 1," prohlašuje sebevědomě Landsdorf.

V příští sezóně úpravy regulí

Evropský pohár tahačů ale prožívá chudé roky. Na startu kategorie Super race truck, které se oproti třídě Race truck účastní profesionální stáje, se obvykle "tísní" jen šest až osm vozů. Mezinárodní automobilová federace FIA tak chystá od příští sezóny změny.

Namísto dvou tříd se bude jezdit jen jedna, která, co se týče technických parametrů, bude kompromisem mezi oběma současnými kategoriemi. Buggyra pro tuto třídu již nyní vyvíjí vůz, který chce otestovat už v průběhu letošní sezóny.

Chtějí založit vlastní seriál

Česká stáj se snaží expandovat i na mimoevropské trhy. Ve Spojených arabských emirátech, kde vedení Buggyry sídlí, se chystá vytvořit vlastní okruh závodů tahačů pod názvem F1000. Projekt si vzal pod patronát bývalý jezdec a zakladatel stáje Martin Koloc, který se v Dubaji usadil.

Ve stejné zemi se stáj letos zapsala do historie. Počátkem roku zde David Vršecký vytvořil rychlostní rekord, když ze svého tahače vytáhl přes 281 km/h. Maximální povolená rychlost při okruhových závodech přitom činí pouze 160 km/h!

"Měřený úsek trval jen 12 vteřin, ale připravovali jsme se půl roku. Ten rekord nebyl zajetý na plný výkon, ještě tam byly rezervy, ale auto už ve druhé jízdě nevydrželo," popisuje Vršecký, vloni třetí jezdec Evropského poháru.

"Naším cílem je překonat hranici tříset kilometrů v hodině," tvrdí technický ředitel stáje Mario Kress. Ve středu bude speciálně upravený tahač rozebrán, aby z něj mohla být opět vytvořena okruhová verze. Evropský pohár startuje již 4. dubna v nizozemském Assenu, do České republiky seriál zavítá 29. srpna, kdy se trucková špička představí v Mostě.

Reklama

Související témata: