Článek
Hamilton s Kovalainenem byli dodatečně odsunuti v pořadí na startu Velké ceny Malajsie o pět míst dozadu zato, že před koncem kvalifikace blokovali soupeře v jízdě.
Oba po svém závěrečném měřeném kole výrazně zpomalili ve snaze šetřit benzin, který podle nových pravidel nesmí být před závodem doplňován. Pohybovali se však zároveň v ideální stopě a znemožnili tím zajet rychlé kolo některým pilotům, kteří pak už na další pokus neměli čas. Doplatili na to především Nick Heidfeld s BMW či Fernando Alonso s renaultem.
Týmy teď například navrhují, aby byla přinejmenším stanovena v kvalifikaci minimální rychlost, kterou se mohou vozy v zaváděcím i následném kole po trati pohybovat. V současnosti mohou rozdíly v rychlostech představovat třeba i více než 200 km/h, čímž vedle omezování soupeřů vznikají i velmi nebezpečné situace.