Hlavní obsah

Schumacher nakopl zájem o F1, televize jásají nad dvojnásobnou sledovaností

PRAHA

Návrat Michaela Schumachera do formule 1 způsobil hlavně v Německu doslova šílenství. To se odrazilo i v televizní sledovanosti, nad níž si televize, které utratily nemalé peníze za vysílací práva, mnou ruce. Start letošního ročníku mistrovství světa vozů formule 1 přilákal totiž k obrazovkám dvakrát tolik diváků než úvodní závod loňské sezóny.

Foto: Dani Cardona , Reuters

Michael Schumacher pózuje fotografům při testování vozu Mercedes. Návrat německého pilota výrazně zvýšil zájem diváků o F1.

Článek

Hlavně německá RTL jásá. Návrat formulového krále patří u našeho západního souseda k hlavním sportovní tématům sezóny a podle vedení RTL se v neděli odpoledne posadilo k obrazovkám 10,5 miliónu Němců, aby v přímém přenosu sledovalo první závod sedminásobného mistra světa po třech letech ve sportovním důchodu.

Loňskou Velkou cenu Austrálie, která minulý ročník šampionátu zahajovala, proti tomu sledovalo jen 5,3 miliónu lidí. „Očekávali jsme nárůst sledovanosti, ale nikdy by nás nenapadlo, že bude tak masivní,“ pochvaloval si šéf sportovní redakce RTL Manfred Loope.

Takřka dvojnásobný divácký přírůstek zaznamenala také televize Nova, která formuli 1 přináší českým divákům. Zatímco loni vidělo úvodní závod sezóny podle informací Novy 578 tisíc diváků, Velkou cenu Bahrajnu sledovalo 940 tisíc lidí, což představovalo bezmála pětatřicet procent diváků v kategorii nad patnáct let.

Reklama

Související témata: