Článek
„Je to ostuda, závod byl zmanipulován. Velmi pečlivě budu sledovat, co s tímto jasným případem týmové režie udělají sportovní komisaři,“ prohlásil hned po závodě šéf stáje Red Bull Christian Horner.
"Bylo to stejné, jako podobný manévr v roce 2002 v Rakousku, který zákaz týmové režie vlastně vyvolal. Tehdy musel vedoucí Barrichello před sebe pustit Michaela Schumachera, jenž si pojistil titul. U Ferrari vědí, co dělají... Pravidla hovoří jasně - týmová režie je zakázána - a tohle jako týmová režie rozhodně vypadalo. My necháváme naše jezdce mezi sebou závodit, proč to neudělalo i Ferrari?" ptá se Horner.
"Massa má stále šanci na celkové vítězství, ale možná má ve smlouvě uvedeno, že je jezdec číslo dvě. V tom případě je to ale špatné pro tento sport. Jezdci by měli mít možnost spolu soupeřit. Massa odvedl lepší práci, vedl závod. My jsme byli kritizování, když Vettel dostal Webberovo přední křídlo, a to šlo o úplně jinou situaci. Když se v Turecku Vettel s Webberem střetli, byli jsme zase terčem jizlivých poznámek,“ uvedl Horner.
„Jasná týmová režie, navíc totálně zpackaná,“ přidal se na webu deníku Bild bývalý rakouský pilot F1 Alexander Wurz.
Felipe Massa (vpravo) rozmlouvá po GP Německa se členy týmu Ferrarifoto: ČTK/AP
„Na výjezdu ze zatáčky byl Felipe pomalejší, tak jsem zkusil zaútočit a vyšlo to,“ popisoval situaci ze 49. kola GP Německa Fernando Alonso. „Je absurní nás z něčeho podezírat. Vyhrál jsem zaslouženě,“ dodal.
„Fernando byl viditelně rychlejší, což mi potvrdila i informace v týmovém rádiu. Nešel jsem proto do riskantního souboje. Nemyslím, že je třeba k tomu něco dál říkat. Vyhrál zaslouženě. Mně vyšel start na měkkých pneumatikách, na tvrdších už to bylo horší,“ podpořil kolegu stejně trapným tvrzením Felipe Massa.
„Vždycky chceme divákům nabídnout to nejlepší. Pracujeme pro tým, pro firmu. Letos už jsme viděli kolizi dvou jezdců z jednoho týmu, která je připravila o dvaačtyřicet bodů. My je po dnešku máme na kontě,“ hledal pro svůj krok logické zdůvodnění.
„Promiň. Hodně štěstí,“ zahlásil po manévru do týmového rádia Massovi závodní inženýr Ferrari Rob Smedley.
Fernando Alonso (uprostřed) na stupních vítězů po GP Německafoto: Reuters/Kai Pfaffenbach
Velmi zklamaný byl v pořadí třetí Sebastian Vettel, který přišel o vedení už v první zatáčce. „Starty mívám dobré, ale dnes se mi totálně nepovedl. Auto mělo dobrou přilnavost, ale první desítky metrů jako by se mu nechtělo dopředu. Nakonec jsem byl vůbec rád, že mi nezhasl motor. Postupně jsem se rozjel s vědomím, že dostat se přes Ferrari bude hodně těžké. Nepovedlo se to. Ale jsem rád i za třetí místo, před domácími fanoušky je to vždycky zvláštní. Určitě jsme chtěli víc, věřím, že se to povede příště. Nechtěli jsme se jen zúčastnit. Chtěli jsme získat maximum,“ pravil s tím, že tah Ferrari nebude hodnotit.