Hlavní obsah

Bruno Senna o zesnulém strýci: Život s Ayrtonem byl velké dobrodružství

Osmadvacetiletý Bruno Senna, pilot formule 1, v úterý navštívil Prahu. V hlavním městě Česka mimo jiné viděl dokumentární životopisný film o tragicky zesnulém strýci a legendárním jezdci F1 Ayrtonu Sennovi. „Mnohé překvapím, ale vidím snímek teprve podruhé,“ prohlásil mimo jiné borec, jenž v minulé sezóně jezdil v mistrovství světa za stáj Renault Lotus.

Foto: Milan Malíček, Právo

Bruno Senna na tiskové konferenci v Praze

Článek

Jak vnímáte film o svém strýci? Co ve vás vyvolává?

Jde především o velké emoce pro lidi, kteří Ayrtona znali, i pro ty, jež nezajímal. Když snímek skončí, chcete se koukat dál. Líbí se naprosto všem. Já jej viděl jedinkrát při premiéře v Brazílii. Většinu příběhů jsem znal. Ale přesto jsem se dozvídal něco nového. Dostalo mě, jak reagovali lidé kolem. Film je nenechal chladnými.

Prozradíte pohled, v němž si Ayrtona uchováváte, pominete-li jeho závodní umění?

Byl rodinný typ. Měl rád děti. Často si hrál se mnou i mojí sestrou. Snažil se odpočinout od stresu ze závodů. Nikdy s ním nebyla nuda. Neustále si dělal z někoho legraci. Třeba někomu řádně opepřil jídlo... Život s ním byl jedno velké dobrodružství.

Měl jste příležitost vyzkoušet někdy vůz z éry strýce?

Ano. Jel jsem ve starém Lotusu i McLarenu. Tehdy byly vozy náročnější na fyzickou kondici a také vnímání auta, protože bylo třeba šetřit převodovku, motor, brzdy a navíc člověk nemohl řadit na volantu jako nyní. V současných monopostech máte více práce. A teoreticky můžete jet každé kolo na sto procent, na samém limitu možností.

Máte tušení, jak by váš strýc reagoval na technické novinky jako DRS či KERS?

Považoval by je za umělý způsob, jak celou formuli 1 udělat atraktivnější. Oba systémy staví piloty před nové výzvy. Zejména DRS je určeno těm, kteří jsou odvážnější nebo šílenější. Dovoluje vám riskovat, i když samozřejmě musíte mít na paměti, že můžete skončit ve zdi. Strýc by možnost otevření zadního křídla určitě využíval. Vždy chtěl být nejlepší, tím byl známý. A tohle je možnost, jak závody vyhrávat.

Jak hodnotíte dosavadní účinkování v MS formule 1, kdy jste v sezóně 2010 byl pilotem týmu Hispania a letos se z pozice třetího pilota dostal na osm závodů do druhého monopostu týmu Renault-Lotus?

Letošní sezóna byla velmi specifická. V mé situaci, kdy nemůžete kromě závodních víkendů testovat... Byl jsem v jiné pozici než většina mých soupeřů. Když jsem dostal příležitost závodit, byla vše skutečně obtížné. Ale některé výsledky byly dobré. A já si odnesl hodně důležitých postřehů do další sezóny.

Už máte jasno, zda dostanete v další sezóně šanci přiblížit se Ayrtonově slávě? Zůstanete v týmu Renault Lotus?

Nic není jistého. Moje rodina je s historií Lotusu velmi spjatá. Byl jsem rád za šanci, kterou jsem u nich dostal. Značka byla podceňovaná, ale já věřím, že o ní ještě uslyšíme. A třeba i ve spojitosti se mnou. Přestože jsem absolvoval jen osm závodů, dostal jsem šanci skutečně se měřit s nejlepšími. Nebyl jsem jen účastníkem. Proto je moje pozice pro jednání lepší.

Můžete se měřit s těmi nejlepšími?

V týmu jako Renault-Lotus určitě ano. Inženýři intenzivně pracují, aby značku vrátili na výsluní. V Brazílii při posledním závodě sezóny jsem bojoval kolo na kolo s Michaelem Schumacherem, což bylo vážně vzrušující.

Co jste stačil během návštěvy Prahy?

Dostal jsem ochutnat váš tradiční nápoj ze švestek... No fakt doufám, že si na něm nevypracuji závislost. Také jsem nakoupil nějaké dárky k Vánocům a rovněž jen na památku.

Reklama

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

MS v hokeji 2024

87. ročník Mistrovství světa v hokeji se koná v termínu 10.–26. května 2024 v České republice, turnaj si rozdělí města Praha a Ostrava.