Článek
Obhájce Van der Gardeho Tom Clarke u soudu operuje s tím, že kontrakt nizozemského pilota zajišťoval v roce 2015 plnohodnotné místo závodního jezdce. Sauber ovšem na letošní sezónu angažoval talentovaného španělského nováčka Felipeho Nasra a Švéda Marcuse Ericssona, který loni jezdil v týmu Caterham.
Tým před soud předstoupil s tím, že měl s ohledem na složitou finanční situaci v loňském roce právo rozhodnout o jezdeckém složení. A že posadit Van der Gardeho do monopostu, s nímž nemá žádné zkušenosti z předsezónních testů, představuje neřízené riziko.
Týmy umí vůz přispůsobit, tvrdí obhájce
„Pan Van der Garde nemá žádné zkušenosti s ovládáním vozu C34 a neměl by dostatek času, aby se to naučil," prohlásil před tribunálem v Melbourne, před nímž obě strany zasedly v pondělí ráno, právní zástupce Sauberu Rodney Garratt. Pustit devětadvacetiletého jezdce na start by tak „vyústilo v nepřijatelné riziko fyzické újmy či dokonce smrti," uvedl Garratt.
Clarke se nicméně odvolával na to, že v minulosti se na start dostali závodníci, kteří rovněž neměli zkušenosti s autem. „Týmy jsou dost pružné na to, aby dokázaly nastavit vůz podle specifik každého jezdce," podotkl právník Van der Gardeho. A poukázal na to, že není právní ohled, kvůli kterému by švýcarská stáj nemohla jednoho ze stávající jezdecké dvojice „posadit na lavičku". „Sauber má možnost, jak nahradit jednoho z pilotů Van der Gardem, aniž by porušil platné smlouvy," poznamenal.
Soud v Melbourne po pondělním jednání odročil slyšení na středu. Verdikt by měl padnout v 10 hodin australského času.
Sauber se během předsezónních testů prezentoval v solidní formě a během dvanácti testovacích dnů odjel nejvíc kilometrů hned za nejpilnější stájí Mercedes. Nasr v kokpitu najel skoro tři tisíce kilometrů, Ericsson 2700 a při posledním testu v Barceloně se oba piloti se svými časy vešli do první desítky.