Hlavní obsah

Pešek hledá nastavení spojky, Abraham vyhlíží nový motocykl

PRAHA

Čeští zástupci v nové kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů Moto2 Lukáš Pešek a Karel Abraham chtějí o víkendu při třetím dílu šampionátu v Le Mans napravit své vystoupení z posledního závodu v Jerezu. Tam kvůli pádům skončili daleko za bodovanými příčkami. Navíc oba momentálně řeší technické problémy, které nové „náčiní“ s identickými čtyřtaktními motory přináší.

Foto: www.pesek52.cz

Lukáš Pešek při posledním vystoupení na Velké ceně Španělska v Jerezu.

Článek

Prvně jmenovaný pilot stáje Matteoni Racing musel v třítýdenní pauze mezi závody léčit naražená žebra, ale podle svého osobního trenéra Miloše Čiháka je už fit. „Je v pohodě a plné síle,“ hlásil kouč z Le Mans pro Sport.cz. „O víkendu máme před sebou veliký úkol, kterým je vylepšení sobotní kvalifikace. Hlavně jejího konce. Jedině tak může Lukáš startovat z výhodnější pozice a bodovat.“

Nejde však jen o sobotní kvalifikaci, ale už o páteční tréninky, protože při nich se musí proti minulému závodu obvykle kompletně změnit nastavení japonského stroje Moriwaki. „Nová třída rovná se velká neznámá,“ pokusil se o přirovnání Čihák. „Samozřejmě se řada věcí dolaďuje i při kvalifikaci a dokonce i v neděli při ranním zahřívacím tréninku. S nastavováním je tolik starostí proto, že se s novými motorkami jezdí jinými stopami. Při každé velké ceně se začíná prakticky od nuly.“

Peškovým úskalím je prý hlavně spojka, která má padesát možných nastavení. „Pokud nefunguje, jak má, tak při podřazení a rychlém puštění spojky motorka zareaguje zpomalením a někdy i zablokováním zadního kola. Chce to nalézt správné řešení a pak se zmenší ztráty, které ze špatné funkce spojky pramení,“ vysvětlil Čihák.

„S Lukášem na problému pracujeme. Spojku jsme namontovali do motocyklu třídy supersport, který má blízko k Moto2, a chtěli jí otestovat na brněnském okruhu. Bohužel jsme toho kvůli dešti moc nenajezdili, ale myslíme, že jsme na správné stopě. Uvidíme, jak se nám to povede zvládnout v Le Mans,“ dodal s nadějí Peškův trenér.

Karel Abraham při výjezdu z depu na španělské Grand Prix. foto: www.karelabraham.com

"Abaja" zaostával na topspeedu o deset kilometrů za hodinu

To tým Karla Abrahama Cardion AB Motoracing se kvůli problémům s nastavením rozhodl k radikálnímu řezu. Po dvou odjetých závodech ukončil spolupráci s italskou značkou RSV a uzavřel smlouvu s britským výrobcem FTR Moto LLP. Důvodem byl nedostatečný vývoj ze strany RSV, kvůli čemu začal stroj zaostávat za konkurencí.

Špatnou formu dokumentuje srovnání z Jerezu. Španěl Debon, který jede na FTR, tam měl druhou nejvyšší maximální rychlost 247,9 km/h, „Abaja“ byl však třetí od konce s 237,7 km/h. Ze stejných důvodů odchází od RSV i španělský tým Aspara Martineze.

Nasazení nového podvozku od Velké ceny Francie ale ještě není zcela jisté. „Tipuji to tak na pětadevadesát procent. Kdyby se ale mechanikům něco nezdálo, premiéra se odloží na další závod v Mugelu. Myslím, že jasněji bude po první jízdách,“ odhadoval situaci závodník s tím, že pokud by to nebylo nasazení FTR možné, pojede ve Francii ještě s RSV.

Reklama