Hlavní obsah

Buggyry v Mostě dominovaly, Bösiger míří za titulem

MOST

V režii českého týmu Buggyra se odehrál nedělní program mostecké Grand Prix České republiky, který se jel jako šestý závod v rámci EP tahačů. V obou bodovaných závodech vyhrál švýcarský pilot Markus Bösiger, v kvalifikaci před Čechem Davidem Vršeckým, kterému ale v pohárovém závodě selhal vůz a nakonec nedojel. Pokaždé jim stačil šlapat na paty dvojnásobný španělský obhájce titulu Antonio Albacete.

Článek

Závod ale bude mít dohru - výsledky kvalifikace bude řešit soutěžní komise FIA dodatečně. Na letošní mosteckou kvalifikaci se bude ještě dlouho vzpomínat. Historie Evropského poháru totiž nepamatuje, že by byli tři jezdci ze stupňů vítězů diskvalifikováni a před pohárovou jízdou uvrženi na poslední tři místa při startu, aby po protestu byly výsledky provizorně uznány.

Samotná kvalifikační jízda popřela debaty, že někdy bývají truckové závody jen o startu. Ten sice vyšel v tréninku nejlepšímu Albacetemu, jenže ve čtvrtém kole šel do čela Bösiger a vzápětí se po tvrdé bitvě a dvojnásobné výměně postů dostal před španělského obhájce titulu i domácí miláček ochozů Vršecký. V tomto pořadí dojeli také do cíle, kde ale začaly nekonečné debaty, zda bylo vše fér.

Dlouhá debata a další protesty

Albacete nechal projevit svůj jižanský temperament a na zástupce české stáje, za kterou sám kdysi jezdil, se zhurta obořil. Při jednání před komisaři závodu se také těžce ovládal a když po 100 minut dlouhé debatě opouštěli jezdci místnost, všichni kroutili hlavou. "To absolutně nechápu. Možná se dalo mluvit o našem souboji s Albacetem, ale Markus Bösiger projel dopředu naprosto čistě," zlobil se Vršecký, který ještě nikdy nezažil podobně zdlouhavé rozhodování komisařů.

Jenže to se nelíbilo ani španělské stáji, která stejně jako Buggyra podala protest, v tomto případě za kauci 40 tisíc korun za každého jezdce. Znění řádů v tomto případě hovořilo jasně: výsledky kvalifikace zůstaly zachovány podle dojetí a všechny tři vozy nepojedou z konce startovního pole 19 vozů, ale z jeho čela, přičemž výsledky bodované kvalifikace vyřeší FIA až v následujících týdnech.

Start v hlavním závodě patřil znovu roudnickým vozům, které jistě kroužily za dalším ziskem nejvyšších příček. Jenže v předposledním desátém kole byl poškozen Vršeckého vůz a český závodník do cíle ani nedojel. "Během kvalifikace při kolizi s Albacetem došlo podle všeho k větší poruše servořízení, což se při delším pohárovém závodě projevilo," komentoval závadu technický inženýr týmu Robin Dolejš bezprostředně po závodě.

Bösiger si užíval padesátiny

Vršecký to potvrdil. "S volantem nešlo s přibývajícím časem vůbec otočit, nyní mají mechanici problémy ho urvat ve dvou, aby dojeli alespoň do depa," prohlásil po dojezdu zklamaný Vršecký. Byl ale rád, že alespoň jeho kolega dokázal konečně prorazit nadvládu Albaceteho. "Prolomili jsme smůlu a ukázali, že jsme i na zdejším okruhu velmi rychlí, což je dobrý předpoklad pro závěr sezóny," vyloudil na své tváři úsměv Vršecký.

Nový hrdina Buggyry na trati kraloval, na jeho umění ani vůz nikdo neměl. "Potýkali jsme se sice s problémy v měřených trénincích, ale závody nám vyšly stoprocentně," radoval se švýcarský pilot, který kráčí k mistrovskému titulu, a pak si začal užívat v týmovém stanu oslavu svých padesátých narozenin, které oslavil právě před týdnem. S chutí se pak mohl zakrojit do nezvyklého marcipánového dortu v podobě svého modrého závodního stroje.

V bohatém doprovodném programu zaujaly především další boje v sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, v níž devatenáctiletý Erik Janiš nepřipustil pochybnosti a už v předposledním dvojzávodě se stal šampionem tohoto tradičního mistrovství. V první jízdě zvítězil, ve druhé už jen kontroloval situaci a dojel čtvrtý.

Kvalifikace (8 kol; provizorní výsledky):
1. Bösiger (Šv./MAN) 16:50,057 min., 2. Vršecký (ČR/Vršecký) -1,205, 3. Albacete (Šp./MAN) -10,651, 4. Körber (Něm./MAN) -11,416, 5. Bernau (Fr./MAN) - 15,335, ... 11. Dolák (ČR/MAN) -43,019.
Pohárový závod (11 kol):
1. Bössiger 23:01,383, 2. Albacete -6,369, 3. Ch. Levett (Brit./MAN) -25,049, 4. Garret (Brit./Renault) -35,835, 5. Belloc (Fr./MAN) 39,567, ... 9. Dolák -52,175.
Průběžné pořadí EP po šestém z devíti závodů:
Jednotlivci: 1. Bösiger 302, 2. Albacete 268, 3. Vršecký 228, 4. Körber 171, 5. Hahn 161, 6. Allgäuer (Rak./MAN) 101, ... 17. Dolák 7.
Týmy: 1. Buggyra (Vršecký, Bösiger) 530, 2. Mercedes (Hahn, Sanjuan/Šp.) 277, 3. MAN (Körber, Allgäuer) 272.

Reklama

Související témata: