Článek
Pro prvního Čecha, který jel závod F1, a jeho britského kolegu nebude zopakování druhé pozice z brněnského Masarykova okruhu nijak snadná záležitost. V úvodních třech podnicích se na stupních vítězů vystřídalo pět posádek, přičemž bodovat dokázalo již šestačtyřicet jezdců.
Vůz Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR bude o víkendu navíc v nevýhodě. Podle pravidel mistrovství světa GT1 obdržel od FIA za brněnské druhé místo třicetikilovou zátěž, federace navíc všem vozům značky Aston Martin rozdala dodatečný handicap v podobě dalších 30 kil. Nynější hmotnost vozu se startovním číslem 7 je o deset kilogramů vyšší, něž byla při úvodním podniku v Abú Dhabí. Český závodník však zbraně neskládá a na jih Francie se těší.
„Samozřejmě budeme s Darrenem usilovat o co nejlepší výsledek, ale váha našeho vozu nebude ideální. S tím bude ve vysokých teplotách souviset vyšší opotřebení hlavně zadních pneumatik," varuje Enge. "Lehké to nebude mít nikdo, ale s naší váhou to bude obzvláště složité. Zbraně však neskládáme, už v Brně jsme dokázali, že při troše štěstí se dá závod z šestnácté pozice dokončit na druhém místě. Štěstí přeje připraveným a já doufám, že připraveni jsme,“ dodal.