Hlavní obsah

Moje nejhorší nehoda, komentoval Enge slovenské salto mortale

Praha

S hrůzného karambolu vyvázl jen s lehkým šokem a zlomeným žebrem. Český závodník Tomáš Enge se postaral při víkendovém podniku Blancpain GT Series na Slovakiaringu o pořádnou dávku adrenalinu, když hned po startu kvalifikačního závodu přdedvedl se svým lamborghini několikanásobný přemet. Zkušený jezdec posléze přiznal, že šlo o nejhorší karambol v kariéře.

Karambol Tomáše Engeho na Slovakiaringu

 
Článek

Enge se dostal do potíží po průjezdu první zatáčkou, kdy po střetu s vozem soupeře vyjel z trati a svodidla jej odrazila do vzduchu, kde jeho vůz udělal pětinásobný přemet. „Bylo to vše ve velkém chumlu a hodně natěsno. Při výjezdu z první zatáčky bylo jedno auto přede mnou rychlé a jedno napravo pomalé, takže jsem se musel držet při levé straně a v tu chvíli jsem dostal z levé strany ránu, která mě rozhodila, a šel jsem do smyku. Následoval náraz do pomalejšího vozu na pravé straně a v tu chvíli jsem věděl, že je zle," líčil v tiskové zprávě týmu Reiter Engineering.

V momentě nárazu se Enge pohyboval rychlostí asi 180 km/h. „Auto bylo samozřejmě neovladatelné. Narazil jsem do svodidel, odrazil jsem se a začal jsem se rotovat přes předek a zadek. Vše jsem vnímal do posledního detailu. Jen jsem se díval, kam poletím a myslel jsem si, že se jednou překulím a zastavím se," vzpomínal na bleskový sled myšlenek.

Předpoklad českého pilota se ale nevyplnil, auto rotovalo dál. „Jak se podruhé odrazilo směrem do nebe, tak jsem věděl, že to bude velká bouračka. Ruce jsem si instinktivně dal na hrudník, aby mi volant neporanil ruce. Má největší obava v tu chvíli byla, abych se nevrátil zpět na silnici a nenarazilo do mě jiné auto. Tyto typy nehod totiž můžou skončit fatálně. Když se auto kutálí, tak díky bezpečnostnímu rámu ve voze a dalším bezpečnostním prvkům může jezdec vystoupit relativně ve zdraví. Naštěstí se mé obavy nepotvrdily, zastavil jsem se na svodidlech," popisoval Enge.

Zlomené žebro? Žádný problém

Z vozu se pak dostal s pomocí na místě přítomného fotografa Martina Straky. „Zkusil jsem otevřít dveře, což šlo, ale z auta jsem pod tímto úhlem nemohl vystoupit. V tu chvíli byl v  místě Martin, který mi podržel dveře a já mohl z vozu vyskočit. Bleskově zasáhl tým záchranářů, na místě hned dvě sanitky a traťoví komisaři. Byl jsem nakonec jen v drobném šoku, ale všichni ze Slovakia Ringu udělali vše, za což jím tímto děkuji," vzkázal na Slovensko Enge, jehož čeká v září oslava 38. narozenin.

Lékařská prohlídka nakonec odhalila zlomené žebro, to by ale nemělo Engeho v dalším programu sezóny limitovat. „Závodil jsem se zlomenými žebry již v Indy Car a před čtyřmi lety v GT. V závodní sedačce, která je přizpůsobená na tělo jezdce a společně s šestibodovými pásy máme zpevněný hrudník a záda, takže by to opravdu neměl být problém, ale to se uvidí až v pátek při volných trénincích," poznamenal před cestou na Nürburgring, kde jej čeká podnik série ADAC GT Masters.

Reklama