Článek
Na své vlastní schopnosti, na štěstí a nevyzpytatelnou techniku bude spoléhat i historicky nejpočetnější skupina českých závodníků. V kategorii motocyklů to je tradiční účastník Ivo Kaštan a čtyři nováčci: Pavel Kubíček, Dušan Randýsek, David Pabiška a Martin Macek. Na čtyřkolce se do Dakaru vydává padesátiletý Josef Macháček.
Českou vlajku na kapotě mají i dvě osobní auta. V jednom z nich bude svou premiéru v závodě prožívat posádka Miroslav Zapletal, Miloslav Jenáček a ve druhém jede Peter Jerie, Australan s českou závodní licencí. Za volanty kamiónů budou sedět Aleš Loprais, synovec šestinásobného vítěze Karla, a tradičně také Tomáš Tomeček a Martin Macík. Další tatru, Brazilce De Azeveda, bude navigovat Jaromír Martinec.
Třídenní technické přejímky strojů probíhaly proti minulým letům nezvykle hladce. Největší problémy z českých účastníků měl motocyklista Macek. Technikům se nelíbila elektroinstalace jeho yamahy a její kontrola se protáhla o dlouhé hodiny, než komisaři kývli. "Stálo mě to třicet let života," řekl k tomu Macek, kterému se během nekonečného čekání na souhlas honily hlavou myšlenky o návratu domů.
K favoritům letošní soutěže patří mezi motorkáři jezdci na továrních KTM v čele s loňským vítězem Španělem Markem Comou a předloňským Francouzem Cyrilem Despresem. V kategorii aut se očekává velký souboj značek Mitsubishi a Volkswagen, mezi kamióny budou chtít navázat na úspěchy z minulých ročníků jezdci ruského týmu Kamaz v čele s Čaginem.