Hlavní obsah

Tomeček dává dohromady rozbitou tatru z Dakaru

KOPŘIVNICE

Tisíce kilometrů musela urazit tatra Tomáše Tomečka, tedy spíše to, co z ní po havárii v 9. etapě letošního ročníku Rallye Dakar zbylo, než dorazila před pár dny do Kopřivnice. Nyní je soutěžní kamión v jedné z hal automobilky Tatra a parta lidí pod Tomečkovým vedením se pustila do generální opravy.

Článek

Stop nadějím posádky Letka Racing Teamu dala 9. etapa v Chile. V jejím průběhu, při rychlosti asi 100 kilometrů v hodině vylétla tatra z trati, převrátila se přes střechu a skončila na levém boku se zcela zdemolovanou kabinou. Posádka zůstala zaklíněna ve voze a ven se dostala až díky pomoci několika soupeřů.

„Auto přišlo ve stejném stavu, v jakém jsme ho naložili. Vůbec nic s ním nebylo, teda kromě toho, že je úplně rozbité,“ smál se Tomeček. Přiznal ale, že doposud nikdy auto takto nerozbil. „Snad půjde použít podvozek, motor, převodovka a elektrika, kabinu budeme mít úplně novou a v jednání je i nová nástavba," dodal.

Na nehodu už dnes pilot soutěžní tatry vzpomíná s úsměvem. „Nejhorší bylo, když jsem viděl auto druhý den. Nechápal jsem, jak v něm zbylo málo místa pro řidiče, vůbec jsem nevěřil tomu, že jsme se do kabiny ještě vlezli. Měli jsme obrovské štěstí, dá se říci, že jsme se podruhé narodili,“ řekl Tomeček. To, zda bude mít nehoda vliv na řízení kamiónu při dalším závodě, netuší. „Uvidím, třeba pojedu pomaleji,“ doplnil.

Raději by závodil v Africe

Po karambolu putoval pilot, pocházející z Příbora, do nemocnice na pozorování, zatímco zbytek posádky sedl do zdemolované kabiny a s pomocí jiného vozu zamířil do cíle etapy. „Do přístavu jelo auto dva tisíce kilometrů, pak absolvovalo tisíce kilometrů po moři a další asi dvě tisícovky kilometrů do Kopřivnice na autě,“ popsal cestu nabouraného vozu. <span>Dnes by ale nikdo neřekl, že to, co z auta nyní stojí v kopřivnické Tatře je vrak, jehož fotografie obletěly v době závodu celý svět. „Během týdne ho máme celé rozmontované. Tady na kozách už je nová kabina, do které děláme úpravy co se týče místa pro navigátora a po těch zkušenostech do ní dáme jiné rámy a vzpěry," vyprávěl.</span>

<span><span>Ani havárie ale nezměnila Tomečkův názor na tatry. „Ověřil jsem si, že je robustní a bezpečná. A že ani taková nehoda ji nepoškodí natolik, že by nebyla schopna jet dál,“ poukázal s tím, že kdyby mohl, hned zítra nasedne do kamiónu a vyrazí na nějakou rallye. </span></span>

<span><span>„Závodění je pro nás všechny odměna za práci,“ řekl na adresu svého týmu. A kdyby si mohl vybrat, jel by Tomeček další Dakar raději opět v Africe než v jižní Americe, kam pořadatelé závod přeložili z důvodu bezpečnosti posádek. „V Africe mi to víc vyhovuje, řekl bych, že tam je to náročnější na jezdce i techniku. V Argentině a Chile byly první etapy hodně rychlé a nebezpečné,“ zhodnotil Tomeček a šel pomoci se zdemolovanou kabinou. </span></span>

Reklama

Související témata: