Hlavní obsah

Kopecký chce v Monte Carlu dokázat, že loňský úspěch nebyl náhoda

PRAHA
Aktualizováno

Český automobilový jezdec Jan Kopecký se bude od úterý snažit dokázat, že loňské čtvrté místo na Rallye Monte Carlo při premiéře vozu Škoda Fabia S2000 nebylo dílem náhody. Český pilot usedne do jednoho ze tří speciálů, které mladoboleslavský tým Škoda Motorsport do slavné soutěže nasadí.

Foto: Archiv Jana Kopeckého

Jan Kopecký (vpravo) s Robertem Kubicou

Článek

"Chceme uspět a potvrdit, že to loni nebyla náhoda, že se nám tam zadařilo hned při premiéře," řekl ČTK Kopecký před startem rallye, jež je stejně jako loni zařazena do seriálu Intercontinental rallye challenge (IRC).

Bude se však muset vypořádat s delší závodní pauzou, naposledy se v rallye představil v říjnu, kdy startoval na domácí Bohemii. "Už se těším. Před dvěma týdny jsme testovali v Čechách na sněhu. Auto je o fous rychlejší, než bylo loni. O kolik, to se uvidí až v soutěži," uvedl.

Kopecký se stejně jako loni bude muset vypořádat i s faktem, že tým nemá oficiálně přesně stanovaný plán sezóny, takže jezdci nevědí, kde budou startovat. "Uvidíme, co nás bude čekat a kolik závodů šampionátu IRC pojedeme," řekl Kopecký. "Jsem ale rád, že můžu závodit. Ještě ke všemu v téhle době, kdy nejsou finance a zejména na motorsport. Jsem s tím smířený a jsem šťastný, že můžu být továrním jezdcem," podotkl závodník z Kostelce nad Orlicí.

Kvůli nejasnému programu sezóny se momentálně nemůže ani zabývat myšlenkami na celkové umístění v seriálu IRC, ve kterém loni skončil druhý. "O tom je teď strašně těžké mluvit. Výsledek Monte Carla ale na celý seriál takový vliv mít nebude. Loni tady Meeke nedojel a pak titul udělal," uvedl Kopecký.

Letošní ročník slavné rallye začíná netradičně v úterý a skončí v noci z pátku na sobotu. "Organizátoři to vzali po svém, což v IRC jde. Kilometrů bude více než dříve, přes 400 kilometrů vložek. Budeme utahaní, ale musíme se s tím poprat. Myslím, že to zvládneme," dodal Kopecký, jehož navigátorem bude letos opět Petr Starý.

Reklama

Související témata: