Hlavní obsah

Tým KM Racing před sezónou výrazně posiluje motocyklovou sekci

PRAHA

Nejúspěšnější český tým v letošním ročníku Rallye Dakar KM Racing neusíná na vavřínech. Naopak, zbrojí na nadcházející sezónu. V ní má kromě startů v menších vytrvalostních soutěžích v plánu další účast v ruském motoristickém maratónu Silk Way a začátkem roku 2011 chce opět uspět při třetím pokračování dakarské odysey na jihoamerickém kontinentu.

Foto: Sport.cz

Kamión Liaz Martina Macíka při Rallye Dakar 2010.

Článek

Už v březnu se úspěšně zúčastnila prvního klání evropského šampionátu vytrvalostních soutěží Baja Italia "čtyřkolkářská" ekipa KM Racingu ve složení Josef Macháček - Martin Plechatý na motocyklech Yamaha Raptor 700. Na tomto podniku chtěli otestovat hlavně svůj aktuální zdravotní stav a techniku.Oba se totiž vrátili z Dakaru s poraněnými ramenními klouby a vazy, kvůli čemuž náročnou soutěž na západní polokouli nedokončili.

Opět do Tuniska a na Hedvábnou stezku

Svými italskými výkony dali ovšem oba zapomenout na lednové nezdary. Macháček suverénně zvízězil a Plechatý, který jel s určitou rezervou, vybojoval třetí příčku. Nyní čeká týmového bosse Martina Macíka cesta do Barcelony, odkud se má vrátit se šesti novými motocykly Yamaha 450 pro dakarské soutěže.

"Poprvé je otestujeme na tradičním květnovém kempu v Tunisku. Měly by se na nich objevit i některé naše posily, ale jména jezdců nechci ještě zveřejňovat," pravil trochu tajemně Macík. V tuniském Ksar Ghilane chce mít ale pohromadě kompletní tým včetně kamiónu a terénního auta, které má být novou zbraní týmu.

"Tunisko bude pro auta testem na zářijovou Silk Way v Rusku. Osobák na rallye Hedvábné stezky mezi Petrohradem a Soči bude řídit Jaroslav Valtr, z kamionu k němu na místo spolujezdce přesedne Josef Kalina. Se mnou pojede stejně jako před rokem syn Martin a Jan Bervic," pokračoval Macík, který ovšem stále odmítá šoférovat kamión Liaz na dalším ročníku jihoamerického Dakaru.

Jak musel Kalina rozbíjet skálu...

"Určitě tam budeme obhajovat letošní čtvrté místo, ale já za volantem sedět nebudu. Spíš se chci zaměřit na manažérskou činnost, kterou jsem v týmu tak jako tak vykonával. Ještě ale není jasné, kdo by kamión řídil," nechal se slyšet úspěšný pilot při křtu knihy Obrázky z pekla, pojednávající o letošním dakarském dobrodružství.

O její autorství se podělil Kalina v textové části s fotografem Petrem Luskem. "Byla to docela příjemná práce, všechno jsem psal zpatra. Během rallye jsem si ani nedělal žádné poznámky. Akorát jsem se při psaní párkrát podíval do roadbooku, a pak se mi hned všechno vyjevilo," prozradil o postupu práce zkušený navigátor. "Nejdramatičtější pasáží je zřejmě reportáž z vyprošťování liazky v etapě do Fiambaly. Ještě teď cítím v rukou, jak jsme museli palicí rozbít kus skály, která nám bránila ve výjezdu z písečné pasti nad propastí," dodal Kalina.

Reklama