Rubriky:

Rallye

Škoda musí podle Mühlmeiera omezit vysoký počet havárií

16. června 2005 10:49 - PRAHA

Po roční odmlce se tovární tým Škoda Motorsport letos opět vrátil k plné účasti v mistrovství světa v rallye. Fabie WRC ale zatím výsledky příliš nenadchly, ze sedmi soutěží jezdci Škody přivezli jen osm bodů. Vedení ale stále věří ve zlepšení."Výsledek mezi prvními pěti nadále považuji za dosažitelný," je přesvědčen vedoucí týmu Martin Mühlmeier.

 

Škoda Motorsport

V sezóně 2004 jste se zaměřili na vývoj a absolvovali vybrané podniky MS. Očekával jste, že i přes tento krok bude odstup v letošním MS od nejrychlejších vozů tak velký?
Celkovou výkonnost Fabie WRC jsme oproti roku 2004 zvýšili, jak bylo plánováno. To se projevilo například vítězstvím Bengueho ve dvou zkouškách Rallye Monte Carlo. Musíme dále zvyšovat stabilitu během celé soutěže ve všech rychlostních zkouškách. Zároveň je třeba drasticky omezit vysoký počet havárií, které vedly k penalizacím v systému Superrallye.

Jak hodnotíte účinkování Schwarze v MS, zejména z bodového přínosu pro tým?
Jak už jsem řekl, výsledky jsou ovlivněny vysokým počtem havárií. To se týká všech jezdců.

Věříte, že se můžete posunout pořadím tak, abyste pravidelně bodovali?
Na klíčových soutěžích v Monte Carlu, Švédsku a na Sardinii, stejně jako na Kypru, jsme už bodovali. V příštích soutěžích se samozřejmě budeme snažit o zlepšení celkových výsledků.

Za většinou z odstoupení jsou opakující se technické problémy. V čem je tedy problém?
To je zčásti pravda, tak vypadl Janne Tuohino na Novém Zélandu s poruchou turbodmychadla. To byla naše jediná fatální technická porucha. Pokud příčiny vyhodnotíme objektivně, zjistíme, že nejčastější příčinou jsou havárie způsobené chybami pilotů bez přispění technických závad.

Vedení společnosti Škoda Auto i bývalé vedení týmu netajilo při prvním nasazení Fabie WRC optimistické cíle v podobě míst na stupních vítězů. Je to výsledek reálný?
Stanovili jsme si cíl zlepšení oproti roku 2004. To se nám dosud v jednotlivých rychlostních zkouškách podařilo. Výsledek mezi prvními pěti nadále považuji za dosažitelný.

Cítíte v týmu motivaci porvat se o lepší výsledky, nebo spíše rezignaci?
Tým a jezdci jsou i nadále motivováni. Mezi jednotlivými soutěžemi vnímám další zlepšení v přípravě. To všechno musíme samozřejmě proměnit v měřitelné výsledky.

Několikrát se objevily informace o vašem odvolání. Jak moc tohle vnímáte?
Spekulacím neuniknete. Obecně by se ale na fámy mělo nahlížet tak, že za nimi vždy stojí určité zájmy.

Jak si vedli jezdci Škoda Motorsport týmu
Soutěž Armin Schwarz Jani Paasonen Janne Tuohino Alex Bengue
Monte Carlo havaroval nestartoval nestartoval 9. v SR, bod pro tým
Švédsko nestartoval devátý, 2 body pro tým nedojel nestartoval
Mexiko devátý, bod pro tým odstoupil, 14. v SR nestartoval nestartoval
Nový Zéland desátý nestartoval nedojel nestartoval
Sardinie diskvalifikován nestartoval 13. v SR, bod pro tým nestartoval
Kypr odstoupil, 13. v SR nestartoval devátý, 3 body pro tým nestartoval
Turecko nedojel nestartoval odstoupil, 13. v SR nestartoval
Jezdci v řadě případů odstoupili, ale v rámci Super Rallye (SR) soutěž dokončili. Dle tohoto pravidla se jezdec může do soutěže vrátit, za každou neprojetou zkoušku je penalizován pěti minutami.

Radek Malina, Právo

Zrušit