Článek
V sezóně 2004 jste se zaměřili na vývoj a absolvovali vybrané podniky MS. Očekával jste, že i přes tento krok bude odstup v letošním MS od nejrychlejších vozů tak velký? Celkovou výkonnost Fabie WRC jsme oproti roku 2004 zvýšili, jak bylo plánováno. To se projevilo například vítězstvím Bengueho ve dvou zkouškách Rallye Monte Carlo. Musíme dále zvyšovat stabilitu během celé soutěže ve všech rychlostních zkouškách. Zároveň je třeba drasticky omezit vysoký počet havárií, které vedly k penalizacím v systému Superrallye.
Jak hodnotíte účinkování Schwarze v MS, zejména z bodového přínosu pro tým? Jak už jsem řekl, výsledky jsou ovlivněny vysokým počtem havárií. To se týká všech jezdců.
Věříte, že se můžete posunout pořadím tak, abyste pravidelně bodovali? Na klíčových soutěžích v Monte Carlu, Švédsku a na Sardinii, stejně jako na Kypru, jsme už bodovali. V příštích soutěžích se samozřejmě budeme snažit o zlepšení celkových výsledků.
Za většinou z odstoupení jsou opakující se technické problémy. V čem je tedy problém? To je zčásti pravda, tak vypadl Janne Tuohino na Novém Zélandu s poruchou turbodmychadla. To byla naše jediná fatální technická porucha. Pokud příčiny vyhodnotíme objektivně, zjistíme, že nejčastější příčinou jsou havárie způsobené chybami pilotů bez přispění technických závad.
Vedení společnosti Škoda Auto i bývalé vedení týmu netajilo při prvním nasazení Fabie WRC optimistické cíle v podobě míst na stupních vítězů. Je to výsledek reálný? Stanovili jsme si cíl zlepšení oproti roku 2004. To se nám dosud v jednotlivých rychlostních zkouškách podařilo. Výsledek mezi prvními pěti nadále považuji za dosažitelný.
Cítíte v týmu motivaci porvat se o lepší výsledky, nebo spíše rezignaci? Tým a jezdci jsou i nadále motivováni. Mezi jednotlivými soutěžemi vnímám další zlepšení v přípravě. To všechno musíme samozřejmě proměnit v měřitelné výsledky.
Několikrát se objevily informace o vašem odvolání. Jak moc tohle vnímáte? Spekulacím neuniknete. Obecně by se ale na fámy mělo nahlížet tak, že za nimi vždy stojí určité zájmy.
Jak si vedli jezdci Škoda Motorsport týmu | ||||
Soutěž | Armin Schwarz | Jani Paasonen | Janne Tuohino | Alex Bengue |
Monte Carlo | havaroval | nestartoval | nestartoval | 9. v SR, bod pro tým |
Švédsko | nestartoval | devátý, 2 body pro tým | nedojel | nestartoval |
Mexiko | devátý, bod pro tým | odstoupil, 14. v SR | nestartoval | nestartoval |
Nový Zéland | desátý | nestartoval | nedojel | nestartoval |
Sardinie | diskvalifikován | nestartoval | 13. v SR, bod pro tým | nestartoval |
Kypr | odstoupil, 13. v SR | nestartoval | devátý, 3 body pro tým | nestartoval |
Turecko | nedojel | nestartoval | odstoupil, 13. v SR | nestartoval |
Jezdci v řadě případů odstoupili, ale v rámci Super Rallye (SR) soutěž dokončili. Dle tohoto pravidla se jezdec může do soutěže vrátit, za každou neprojetou zkoušku je penalizován pěti minutami. |