Hlavní obsah

Barum rallye bude i bojem o mistrovství světa

ZLÍN

Boj o mistrovství světa v Česku začíná. Tři nadcházející dny rozhodnou, zda budeme mít příležitost ucházet se v budoucnu o závod světového šampionátu v rallye. V pátek tři minuty po osmé hodině večer ve Zlíně odstartuje 35. ročník Barum rallye, největší tuzemské automobilové soutěže, která je kandidátským podnikem mistrovství světa.

Foto: ewrc.cz/Daniel Porazil

Jeden z favoritů Václav Pech nepojede se svým vozem WRC, ale s Mitsubishi Lancer EVO VIII.

Článek

"Přijedou dva pozorovatelé Mezinárodní automobilové federace, jejichž hodnocení bude klíčové. Věřím, že jsme nic nezanedbali. Největší důraz jsme kladli na bezpečnost, to je alfa a omega. Samozřejmě jsme se stoprocentně snažili zajistit tratě a všechno s tím související. Teď už se necháme překvapit," říká Miroslav Regner, ředitel Barum rallye.

Dva týdny po soutěži budou ve Zlíně znát hodnocení komisařů, to pak projde ještě zasedáním organizací Mezinárodní automobilové federace. Pokud bude příznivé, může se v roce 2007 či v roce 2008, při očekávané úpravě kalendáře, jet jeden z podniků světového šampionátu. "Není to utopie," věří Regner těsně před startem.

Vozy specifikace WRC chybějí

Jelikož je Barum rallye nejen sedmým podnikem domácího šampionátu, ale i šestou soutěží mistrovství Evropy, nesmí být na startu vozy specifikace WRC. Navíc se "barumka" uchází o možnost pořádat mistrovství světa.

Většina jezdců z českého mistrovství pilotujících jindy vozy WRC se rozhodla ve Zlíně přesto startovat, avšak s vozy jiných specifikací. Na trati tak například nebude chybět vedoucí Pech pilotující jindy Ford Focus WRC. Chybět naproti tomu bude liberecký Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC, jehož týmu OMV Rally Team byla zamítnuta přihláška s vozem WRC.

Zajímavostí však je, že i když piloti jindy sedlající "véercéčka" pojedou s úplně jinými vozy, než zbytek domácího seriálu, budou se jim stejně počítat body do absolutního pořadí.

Divácky atraktivní vozy specifikace WRC budou na Barum rallye chybět poprvé od roku 1999. Tehdy ve startovní listině nebyl žádný tohoto typu. Následně se do statistik zapsal Roman Kresta se Škodou Octavií WRC, který vyhrál ve Zlíně dvakrát po sobě. Pak také Ital Travaglia s Peugeotem 206 WRC, Pech s Focusem WRC, loni soutěž českého šampionátu vyhrál Kopecký s Fabií WRC. Letos však žádný z těchto vozů na startu neuvidíte.

Diváci se mají na co těšit

I tak se mají diváci na co těšit. Ve startovní listině je jedenáct prioritních jezdců FIA, kteří se budou rvát o body do evropského šampionátu. Největším favoritem je obhájce loňského prvenství a úřadující mistr Evropy Francouz Simon Jean-Joseph s Renaultem Clio Super 1600. "Je to pěkná soutěž a já doufám, že jsme dobře připraveni se maximálně porvat o body do mistrovství Evropy a třeba i navázat na naše vítězství z minulého roku," přemítá pětatřicetiletý jezdec pocházející z Martiniku.

Z elitních borců jsou tady Italové Travaglia (Clio S1600), Basso (Punto S1600), Cavigioli (Impreza Sti), Slovák Béreš (Impreza Sti), Cserhalmi (Lancer Evo VIII), Polák Solowow (Lancer Evo VIII), Češi Arazim (Lancer Evo VIII), Peták (Clio S1600), Jandík (Lancer Evo VII) a v neposlední řadě český úřadující šampión Jan Kopecký s Lancerem Evo VII, jehož za týden čeká start na MS v Německu s Fabií WRC.

Z české špičky nechybějí ani další jako Pech s Mitsubishi Lancer Evo VIII, vítěz letošní Bohemia rallye Vojtěch Štajf se Subaru Impreza Sti či dva čeští účastníci mistrovství světa juniorů Martin Prokop se Suzuki Ignis S1600 a domácí Pavel Valoušek rovněž se Suzuki Ignis S1600.

Stav mistrovství ČR (po šesti z devíti soutěží):
1. Pech (Ford Focus WRC) 138, 2. Š. Vojtěch (Peugeot 206 WRC) 112, 3. Kopecký (Škoda Fabia WRC/Mitsubishi Lancer Evo VII) 82, 4. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo VII) 45, 5. Mörtl (Rak./Subaru Impreza Sti) 39, 6. Triner (Škoda Octavia WRC) 38.
Stav ME (po pěti z devíti soutěží):
1. Travaglia (It./Renault Clio S1600) 25, 2. Basso (It./Fiat Punto S1600) 13, 3. Jean-Joseph (Fr./Renault Clio S1600) 11, 4. Holowczycz (Pol./Subaru Impreza Sti) 10, 5. Princen (Belg./Renault Clio S1600) 10, 6. Longhi (It./Subaru Impreza Sti) 8.

Reklama

Související témata: