Hlavní obsah

Hlavní hvězdy stáje Rubena jsou Kulhavý a paralympik Kvasnička

PRAHA

Cyklistická stáj Rubena Specialized Cycling Team ve středu v Praze představila své plány pro rok 2009. I nadále se stáj bude věnovat unikátnímu programu rozvoje výkonnostního sportu tím, že sdružuje ve svých řadách špičkové profesionální cyklisty a zároveň i přední handicapované cyklisty.

Foto: Daniel Pavlis

Český cyklista Tomáš Kvasnička - ilustrační foto

Článek

V řadách týmu, který byl založen před čtyřmi lety s cílem vychovat v České republice závodníka kategorie Elite, jenž by se dokázal stabilně prosadit mezi nejlepší jezdce na závodech Světového poháru, mistrovství světa a Evropy, je hlavní hvězdou biker Jaroslav Kulhavý.

Kulhavý byl považován za největší talent české cyklistiky, stal se juniorským mistrem světa i Evropy. V kategorii U23 přivezl medaile taktéž z evropského i světového šampionátu. Poté však přišel pád až na dno, ze kterého se Kulhavý postupně zvedá k výšinám. V loňské sezóně  skončil na olympijských hrách v Pekingu na 18. místě, na světovém mistrovství obsadil 11. příčku a ve Světovém poháru si zajel pro páté místo.

Kvasnička má z Pekingu 3 bronzové medaile

Další velkou osobností je Tomáš Kvasnička, syn bývalého vynikajícího cyklisty Miloslava Kvasničky, který závodí v kategorii spastiků (CP3) a na paralympiádě v Pekingu vybojoval tři bronzové medaile. Kvasnička byl za své úspěchy vyhlášen Nejlepším handicapovaným juniorem České republiky za loňský rok.

Dalšími členy týmu jsou reprezentant Ondřej Zelený, Jiří Chyba, handicapovaný reprezentant Radim Pavlík či Iva Pechoutová, akademická reprezentantka České republiky. Šéftrenérem je Viktor Zapletal, jenž je zároveň reprezentačním koučem handicapovaných sportovců.

V nové sezóně bude tým jezdit na kolech Specialized S-Works Epic 2009, na kterém se Christoph Sauser radoval z titulu mistra světa. Jedním z nejzajímavější prvků na celém kole je hlavní řídící jednotka tlumiče Brain, která dokáže včas reagovat na terénní nerovnosti. Pružení se díky jednotce Brain dokáže samo deaktivovat a čekat na další pokyn terénu, jezdec se tudíž může soustředit pouze na svůj výkon a nemusí manuálně zapínat či vypínat pružení.

Reklama