Rubriky:

Golf

Jak dostat za kolo 26 trestných

30. října 2010 20:52

Jsem idiot. Těmito slovy reagoval Ryuji Imada na své pochybení, které jeho golf v jediném turnajovém kole stálo nevídaných DVACET ŠEST ran navíc.

Na turnaji Mission Hills Star Trophy v Číně obdržel japonský hráč PGA Tour celkem třináctkrát trest dvou ran za porušení pravidel. Místo dvou úderů pod par tak má zapsáno 24 nad par, celkově 97.

Jak se to stalo?

Podobně jako Dustin Johnson, který hrál při finále PGA Championship nevědomky z bunkeru, si také Imada nepřečetl místní pravidla.

Kvůli mokrému hřišti Blackstone se mohly na krátce střižených plochách stavět míče. Imada to prováděl podle standardů PGA Tour, tedy na délku hole oproti původní pozici míče. Jenže zde se hrálo dle regulí European a Asian Tours, kde platí délka skórkarty!

Teprve před posledními šesti jamkami si Imadův spoluhráč Danny Lee všiml, že hráč porušuje pravidla a také ho o tom informoval. Imada se po skončení kola přiznal řediteli turnaje.

Nemohl si vzpomenout, kolikrát se provinil, ale zpětným počítáním došel k odhadu, že maximálně třináctkrát... 13krát 2 rovná se 26 trestných ran.

"Jsem idiot," řekl Imada a přiznal, že místní pravidla nečetl.

Bez trestných ran by se dělil o vedení v turnaji, který hraje 18 profesionálů s celebritami na 36 jamek. Japonec ale nebyl jediný, kdo pochybil.

Šestinásobný vítěz majorů Nick Faldo byl dokonce diskvalifikován. Poté, co neproměnl putt na osmé jamce, totiž Angličan míč zvedl, když zapomněl, že se hraje na rány. Uvědomil si to teprve po odpalu na další jamce, když už ale bylo pozdě...

Takže: čtěte místní pravidla a myslete na regule golfu po celé vaše soutěžní kolo. Chybovat se nevyplácí.

Zrušit


Časová osa: Golf