Rubriky:

Co na talíř

Mandle a domácí mandlové máslo

23. února 2015 16:01 - Praha

Že jsou oříšky, ty nesolené, nepražené a nemáčené v čokoládě nebo „jogurtu“ zdravé především díky obsahu nenasycených, tedy zdravých tuků, je všeobecně známé. Ale i mezi oříšky najdeme rozdíly a mezi ty zdraví nejprospěšnější patří právě mandle.

 

Veronika Dimitrovová

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Kromě již zmíněných zdravých tuků mají také vysoký podíl bílkovin, vlákniny a flavonoidů, které chrání tělo před rozvojem srdečních a cévních nemocí. Jsou také výborným zdrojem vápníku, draslíku a hořčíku.

Skořice s vaším tělem dokáže zázraky

Mandle je dobré konzumovat každý den, a to až 30 gramů. Díky obsahu dobrých tuků dokáží tělo zasytit na delší čas, jsou tak vhodné na svačinu nebo do snídaně. Mandle je možné konzumovat v různých podobách. Běžně koupíme mandle neloupané i loupané, sekané. V poslední době se ve specializovaných obchodech můžeme také setkat s čím dál oblíbenější podobou zpracování ořechů a tedy i mandlí.

Ořechová másla

Mezi nejznámější patří arašídové máslo, ale pro tělo je mnohem prospěšnější právě máslo mandlové. Nevýhodou může být poměrně vysoká cena, ale výborné mandlové máslo, navíc bez přidaných látek, si můžete snadno vyrobit i doma. Jediné, co k tomu potřebujete, jsou mandle, mixér a trocha trpělivosti. Recept je opravdu více než jednoduchý.

Mandle mixujete a mixujete, dokud z mandlí nevznikne máslová hmota. Pro jemnější chuť je možné přidat trochu mandlového mléka a na doslazení javorový sirup. Ráno pak stačí přidat lžičku mandlového másla do ovesné nebo rýžové kaše, nebo máslo použít místo nutely nebo marmelády na palačinky nebo lívance. Vaši snídani tak obohatíte o vitamíny, antioxidanty, dodáte tělu energii a pocit nasycení.

Výroba mandlového mléka

Mandlové mléko můžeme použít všude tam, kde bychom použili mléko obyčejné kravské. Tedy samostatně jako nápoj, ale také při pečení nebo při přípravě ovesné kaše. Stejně jako mandlové máslo jej zakoupíme v obchodě – dnes už i v běžných řetězcích, ale také si můžeme vyrobit domácí.

Pro výrobu mandlového mléka se nejlépe hodí mandle loupané, které v mixéru nasekáme a zalijeme vodou (na 10g mandlí 100 ml vody) a necháme mandle vylouhovat minimálně tři hodiny, občas promícháme. Směs následně ještě promixujeme, až se vytvoří bílé mléko, směs procedíme přes jemné sítko a můžeme podávat, nebo skladovat v lednici. Nejlépe však chutná čerstvé.

Veronika Dimitrovová, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce