Rubriky:

Ladíme

Světový šampion radí, jak správně regenerovat

20. února 2019 12:57 - Praha

Pokud vám něco říká třeba World Marathon Challenge, pak vám jistě není neznámé ani jméno Michaela Wardiana. Letos sedmidenní maratonskou výzvu na sedmi kontinentech už poněkolikáté vyhrál. Nejen z celosvětové maratonské šňůry je znám tento americký supervytrvalec. Hned po vítězném návratu z WMC pokračoval ještě třemi dalšími maratony ve třech dalších dnech, aby stanovil nový světový rekord v deseti nejrychlejších maratonech v deseti po sobě jdoucích dnech. Jak takový člověk asi v přestávkách regeneruje? Prozradí on sám.

 

repro Facebook Michaela Wardiana

Jak Wardian prozdradil magazínu Runner's World, jeho regenerační program stojí na čtyřech pilířích:

♥ Nejíst blbě

I tak zdánlivě jednoduchá věc může hrát velmi podstatnou roli, jak rychle a jak dobře se vaše tělo zotaví ze šrámů utržených na sportovních kolbištích. Wardian je, stejně jako mnoho jiných světově proslulých ultramaratonců, vegetarián. Jíst ovoce a zeleninu ale nestačí. Wardian si moc dobře hlídá i skladbu jednotlivých nutrientů. Hlavní karty sází na proteiny. K jeho nejoblíbenějším bílkovinným zdrojům patří vajíčka, humus a mandlové máslo. Během závodů dbá i na dostatečný přísun cukrů. Tam se nebrání ani konvenčním zdrojům, jako jsou sportovní gely nebo nápoje.

♥ Nezažívat nudu

Překvapivě velká část běžců žije s představou, že regenerace je vlastně nuda, nutné zlo. Nemusí a nemělo by to tak být. Ani Wardian není nudný a do svého pozávodního rozvrhu zařazuje třeba i tanec pro zpestření. Se svými dětmi se rád oddává taneční videohře, při níž si dobře uvolní namožené svaly, a ještě navíc aktivně stráví svůj čas s rodinou.

♥ Nebát se hraček

Do regenerace spadá všechno, na co jen přijdete, co pomůže uvolnit, protřepat, protáhnout, prohřát... sportem unavené svaly. Většinu z toho nezvládne sportovec sám vlastníma rukama. Proto se i Wardian přimlouvá za regenerační pomůcky. A že nám jich dnešní doba nenabízí zrovna málo! Nejrůznější masážní pomůcky, ať už to jsou koberce, válečky, válce, tyče, míčky, kuličky, návleky na lymfodrenáž, rozličné masážní přístroje... vyzkoušejte, co vám nejlépe sedí a funguje a toho se držte. Wardian, stejně jako nejnovější lékařské studie, doporučuje v případě nedostatku jiných alternativ také prosté zvednutí zadku a stání, procházení se.

https://www.facebook.com/michaelwardian/videos/984422125085765/

♥ Dobře spát

A dobře spát znamená dlouho a kvalitně. O kvalitním spánku a o tom, jak si k němu dopomůžete, jste si u nás mohli už také přečíst. Wardian sám si spánku nesmírně cení. A to nejen proto, že na letošní sedmidenní výzvě si ho užil jen v průměru dvě hodinky denně.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2020 únor 2020 březen 2020 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce