Rubriky:

Radíme

Chcete vysportované tělo? Máme pro vás pět rad

19. srpna 2015 09:05 - Praha

Běhání je skvělé, to všichni víme. Zlepší vám fyzičku, přidá i na duševní pohodě. Občas se ale stane, že potřebujete zařadit změnu, zpestřit si trénink. předhodit hlavě nový impuls. Dát tělu podnět, který bude jiný a běhu pomůže. Možností kardio tréninků je více. Stačí si jen vybrat. Pojďte zapracovat na dynamice, spalování kalorií, svalstvu a staňte se ještě lepším sochařem svého těla.

 

Mike Blake, Reuters

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Kolo ve fitku

Za hodinu můžete spálit přes 700 kalorií. Výhodou kola je, že si můžete nastavit program, zátěž šlapání, kopce, intervalový trénink, čas. Pokud chcete, můžete jít ze sedla a více zapojit stehna a hýždě, tím spálíte více kalorií, zatímco se bude „vyřezávat" vaše spodní část těla. Po vkládání takového tréninku budete mít více síly pro běhání, silová vlákna budou silnější, odolnější.

Intervalový trénink při vysoké intenzitě

Spálit můžete přes 500 kalorií za hodinu. Sprinty, výpady, imitace bruslení, schody. To vše při vysoké intenzitě a krátkých pauzách. Pokud nejste na podobný styl navyknutí, váš motor se zpočátku párkrát zakucká, možná i zhasne, nedokončíte trénink. Ale věřte, že tady spálíte kalorie a vaše svaly a kardiovaskulární systém vám budou po čase při běhu děkovat. Po takto náročném tréninku, nezapomínejte i na dostatečnou regeneraci. Zkuste 30 sekund jet naplno, poté dvě minuty pauzy.

Imitace schodů a lezení

Možná se to nezdá, ale tady můžete za hodinu spálit 1000 kalorií. Stačí mít jen možnost využít VersaClimber, což je spojení stroje s imitací výstupů na schody, kde také zapojujete ruce, které máte nad sebou a svižně s nimi pracujete. Jaký si zvolíte odpor a rychlost je na vás. Věřte, že první trénink vás zaujme svoji intenzitou. Výhodou je, že pracuje celé tělo. I když budete po pár minutách unavení, stavíte sílu, zlepšujete vytrvalost a koordinaci pohybu. Takto vybudujete silnější střed a záda, která vám dají lepší držení těla při běhání.

Veslování na trenažéru

Za hodinu spálíte až 600 kalorií. Sednete na sedák, nohy a ruce pracují, a to vydatně. Možná se to nezdá, ale při tomto cvičení zapojíte až 84 procent svalů vašeho těla. Většina práce vychází z nohou a jde přes boky. Důležité při tomto tréninku je dbát na správnou techniku a rozsah pohybu a záběru. Pokud zjistíte, že nestíháte, vaše tělo rychlé odchází, snižte zátěž a tření bude nižší. Velkou výhodou veslování je, že proti běhu nenamáháte tolik klouby.

Crossfit

Během cvičení spálíte až 600 kalorií. Moderní druh tréninku, který se dostává více a více do povědomí sportovců. Cvičení, které je postaveno na výbušných pohybech, kde je cílem zapojit maximální počet svalových vláken v minimálním možném čase. Jde o „trik", jak přimět nervový systém vykonávat pohyb s maximální silou. Přeskakování beden, dřepy s výskokem, využití gumy, podlahy. Nepotřebujete moderní stroje, drahé vybavení posilovny. Stačí vám medicinbal, švihadlo, kettlebell, hrazda, bradla a pár činek. Cvičí se také hodně s vlastní vahou, kde nechybí prvky z gymnastiky.

Když si jeden z těchto tréninků vyberete, případně je budete střídat, po čase poznáte, že máte více síly, energie pro vaše běhání. Poběžíte dále, snadněji a radostněji. A o to jde, ne?

Libor Kalous, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce