Rubriky:

Radíme

Běžec a pitný režim? Ledviny pročistí denně 200 litrů krve

26. října 2015 07:10 - Praha

Pitný režim je velmi důležitý, věnujme mu proto nyní pár minut. Pro jeho dostatečné pochopení je třeba si uvědomit propojení s ledvinami. Ledviny jsou zodpovědné za filtraci krve. Denně pročistí asi 200 litrů krve. Nemají nervové zakončení, nezjistíme, že nás bolí. Z pohledu východní medicíny jsou centrem energie.

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Ledviny usnadňují správný a vyrovnaný příjem tekutin. Minimum je 0,02 litru na kilogram váhy. Optimum je 0,04 litru na kilo. Běžec vážící 70 kilo by měl přijmout 2,8 litru vody. Voda při sportu se do toho nepočítá!

Pro představu denní ztráta činní 1,5 l moči, 0,5 l ztratíme kůží, 0,3 l stolicí a 0,4 l dýcháním. Dohromady 2,7 litrů za den. Trochu nám počty nesedí, že? Naše tělo bere 66 % vody z mezibuněčného prostoru. Pouze 8 % z krve. Tím, že přijímáme menší množství vody, zaplňujeme mezibuněčný prostor toxiny a zatěžujeme lymfatický systém. Následkem je zanešení těla. Pokud už donutíme tělo čerpat vláhu z krve, vyšle nadledvina signál a požádá srdce o zvýšení tlaku krve pro její filtraci přes tělíska v ledvinách.

Nepodceňujte stravu, běžci. Poradíme a připomeneme mýty

Proč tedy čistá voda? Nevydržíme bez ní déle než 3 dny. Nedostatek způsobuje ukládání toxinů, objevuje se zácpa, bolesti hlavy, slabost, únava, suchá pokožka. Pokud to je málo důvodů, tak sledujte. Nepiji, nepřenáší se živiny, tělesná schránka začíná strádat. Málo? PH vnitřního prostředí je zásadité. Jakmile máme málo vody, pH se mění na kyselé, což způsobuje základ chorob.

Strašení bylo dost. Teď co pít - co ne

Nejlepší je voda bez bublin, odstátá o pokojové teplotě. Naše tělo ji nemusí zpracovat, odbourávat odpady a ihned ji využívá pro životodárné procesy. Bublinky (CO2) jsou pro naše tělo toxický odpad. Vydechujeme jej. Je třeba CO2 dodávat navíc?

Poté jsou tu minerální vody. Ideální obsah vápníku je maximálně do 70 mg na litr. Poměr vápníku a hořčíku optimálně 2:1. A sodík může být maximálně zastoupen 20 mg/l. Spotřeba je doporučena 0,2 l na den, tedy 1,5 na týden. Nadbytek nebo špatný poměr minerálů může způsobit jejich ukládání v kloubních pouzdrech a narušení flexibility kloubů.

Limonády obsahují CO2, velké množství cukrů, ale zdaleka nejhorší je kyselina fosforečná H3PO4. Mění pH na kyselé a jak jsem již zmínil, to podporuje růst plísní, zánětů a chorob. Na vyrovnání pH se z těla odčerpává vápník. Projevy jsou zhoršená kvalita nehtů, vlasů, zubů.

Džus je pro mnoho lidí alternativou zdraví. Při jeho pití vznikají produkty kvašení. Důležité je dávat si pozor na obsahy cukrů, podílu ovocné složky a nepít jej večer před spaním. Nejlepší je fresh nebo mošt. Zdroj vlákniny a někdy vitamínů.

Zelený čaj je plný antioxidantů a blahodárných látek

Někdo to rád teplé. Teď na podzim je fajn zahřát se čajem. Teplý zelený čaj je plný antioxidantů a blahodárných látek. Pokud nám zůstane v kanceláři na stole celý den, uvolňuje toxické látky. Černý čaj obsahuje také antioxidanty. V zásadě se jedná o fermentovaný zelený čaj. No a ovocné pytlíkové čaje jsou plné cukrů, zakyselují organismus a podporují vznik plísní. Poslední jsou bylinkové výluhy. 100 % blahodárný účinek na organismus při dodržení maximální doby užívání a doporučené přípravy.

Ještě chybí káva. Životabudič většiny z nás. Osobně kávu nepiji. Uznávám kvalitní kávu připravenou s láskou a pitou s chutí. Tři kostky cukru a mléko není káva. V každém případě odvodňuje. Vody bychom měli doplnit stejné množství jako vypité kávy. Když už sem narazil na mléko. Z kalorického úhrnu se jedná o potravinu.

Možná čekáte názor na alkohol. Sportovci si musí uvědomit, že jakékoliv množství alkoholu po tréninku zatíží játra a zastaví regeneraci a odbourávání jiných metabolitů. Překyseluje žaludek a co se děje dál už víte.

Upozornění na závěr - pitný režim ovlivňuje 6 % nemocí.

Jakub Podaný a život
Od mala jsem trpěl atopickým ekzémem a alergií, ve 12 letech mi navíc doktorka zakázala sport. Zakulatil jsem se a pomalu začal baštit léky na alergii. Vynechal jsem z jídelníčku silné alergeny ořechy, jablka, poté další ovoce. Došel jsem až do fáze 4 měsíců pravidelného užívání léku na alergii. Vyzkoušel jsem mnoho kůr, ale bez výsledku. Jedl, pil a mazal na sebe ledasco. Před dvěma lety se mi do cesty dostal poradce v oblasti výživy. Po 3 měsících spolupráce nastal ústup ekzému, do roka jsem nebral léky na alergii. Je to skvělý pocit, když po sedmi letech opět ochutnáte jablko bez hrozby otoků, slzení a problémů s dýcháním.
Jakub Podaný, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce