Článek
Příručka dále radí naučit se aspoň pár českých slov a přináší zhruba desítku nejzákladnějších výrazů, protože "Češi jsou velmi rádi, když hostitelé umějí aspoň pár slov v jejich jazyce". Konstatuje dále, že česká a rakouská kuchyně jsou sice hodně podobné, ale rozhodně neškodí mít pro Čechy připravenou vepřovou s knedlíkem a zelím a samozřejmě pivo, nejlépe české.
Češi si také dávají pozor na ceny, a proto uvítají různé speciální nabídky, zvláště pro pobyty rodin s dětmi, kvůli kterým se rádi vracejí a které pak doporučí i svým známým, zní další z četných rad.
Zajistí si přízeň návštěvníků i do budoucnosti
Autory příručky jsou ve spolupráci s řadou odborníků zástupci vládní agentury Rakousko u míče, která je pověřena propagací šampionátu, a Rakouské hospodářské komory (WKÖ). Příručka má přispět k tomu, že Rakousko bude dobrým hostitelem Eura a zajistí si tak přízeň návštěvníků i do budoucnosti.
Odpovídá tomu i název příručky a s ní související rozsáhlé kampaně, na niž bude vydáno 360 000 eur (asi 9,5 miliónu korun): Vyslanci pohostinnosti. Těmito vyslanci se mají podle představ organizátorů stát právě všichni pracovníci v ubytovacích zařízeních, restauracích a obchodech, kteří mají přispívat k co nejlepší atmosféře mistrovství, ale samozřejmě i k co největšímu ekonomickému efektu Eura 2008.
Neponechávají před šampionátem nic náhodě
Příručka dokládá fakt, že rakouští organizátoři neponechávají před šampionátem nic náhodě a důkladně se připravují na to, aby Euro bylo nejen sportovním, ale i společenským a ekonomickým úspěchem. Vycházejí z předpokladu, že díky červnovému turnaji navštíví Rakousko nejméně o 600 000 návštěvníků víc než v běžném roce a také že počet přenocování se zvýší ve srovnání s průměrem minimálně o milion noclehů.
Celkově by mělo mistrovství Evropy znamenat pro Rakousko hospodářský přínos ve výši asi 320 miliónů eur (asi 8,5 miliardy korun), jen pro oblast služeb pak asi 200 miliónů eur. Čeští fotbalisté odehrají zápasy základní skupiny ve Švýcarsku.