Pro každého fajnšmekra formule 1 to byl velký šok. Elegance ladných aerodynamických tvarů šla stranou, auta pro sezónu 2012 mají „nosy“ jako ptakopysk. Fanoušci si musejí zvyknout, že o jejich přízeň teď žadoní ošklivá kačátka. Zvykají si však rychle, zvláště když je úvodní Velká cena Austrálie napínavým průběhem navnadila, že nová sezóna by měla být mnohem zajímavější a pestřejší než ta minulá.
Článek
Fotogalerie
Každý si teď při pohledu na formule 1 klade stejnou otázku. Proč mají nová auta nosy jako ptakopysk?
„Výška monokoku před jezdcem byla stanovena na 625 mm a chtěli jsme ji snížit na 550 milimetrů. Šlo nám o to, abychom nos posunuli níž než boční strany kokpitu a takto ochránili hlavy jezdců v případě bočního nárazu," začíná svůj výklad Charlie Whiting, bezpečnostní a technický delegát FIA.
„Některé týmy si stěžovaly na to, že snížení celého auta před kokpitem je bude nutit k radikálnímu redesignu. Souhlasili jsme s kompromisem, že 550milimetrová výše bude platit jen od bodu nacházejícího se o 1950mm před zadní hranou formy kokpitu. Takto dosáhneme svého cíle stejně dobře a nemuseli jsme týmy žádat o základní předělání závěsových systémů. Takto ale všichni vypadají jako kachny," usmívá se Whiting.
Na následujících snímcích zástupců všech dvanácti startujících stájí můžete posoudit, který z nosáčů je nejhezčí. Nebo nejošklivější...?