Hlavní obsah

Pešek si chystá helmu i boty v českých barvách

S nečekanými zdravotními problémy se musel během přípravy na Velkou cenu České republiky, která se na brněnském Masarykově okruhu pojede už příští víkend, vyrovnávat Lukáš Pešek. Českého motocyklistu nejprve trápila namožená záda a vzápětí jej přepadla angína. „Teď ale dřu a dřu, abych dohnal, co jsem ztratil v posteli,“ říká Pešek v rozhovoru pro Právo.

Článek

Před brněnskou Velkou cenou, která se jede už příští týden, mělo MS silničních motocyklů měsíční přestávku, jak jste ji prožil?

Měl jsem bohužel dost zdravotních problémů. Z posledního závodu na Sachsenringu jsem si přivezl namožená záda a skoro týden jsem se z toho dával dohromady. Pomohl mi krátký lázeňský pobyt, jenže vzápětí mě přepadla angína. Bral jsem antibiotika a dalších osm dnů ležel. Jen pomalu se zbavuji slabosti, kterou mi nemoc způsobila. Teď ale dřu a dřu, abych dohnal, co jsem ztratil v posteli.

Jak tedy vypadá vaše příprava na domácí start?

Dělám hodně na fyzické kondici: cvičím, běhám, plavu. Volím takové hodinové tréninkové úseky, doma pak během pěti minut usnu u televize. Mám ještě pár dnů, abych vyladil svou silovou připravenost, od poloviny příštího týdne se začne už přímo na okruhu chystat i motorka. S blížícím se datem závodu už mám pomalu klapky na očích, příliš nevnímám okolí a moje myšlenky se ubírají už výhradně k Brnu.

Na Masarykově okruhu jste už čtyřikrát při světovém šampionátu nedojel, nestraší vás ta bilance?

Co bylo, bylo. Je mi ale jasné, že letos za každou cenu mám v Brně dojet, v sedle stopětadvacítky se mi to ještě nikdy nepovedlo. Z loňska je tu snad poučení, že musím být znovu zatraceně rychlý, k tomu maximálně koncentrovaný a zbytečně nepřekročit hranici rizika.

S jakými ambicemi půjdete do závodu?

Vždycky chci vyhrát, ale v Brně by bylo pěkné už jen stát na pódiu a vlastně s ohledem na nezdary z minulosti bude pro mne jistou formou vítězství, když dojedu na slušné body. Okruh je dost složitý, není snadné tam vyladit motor a nejtěžší je možná najít optimální stopu.

V Brně jste v této sezóně vůbec netestoval, je to handicap?

Snad ani ne, i když Derbi je možná jediná ze špičkových značek, která na testy do Brna nepřijela. Na motocyklu jsem se tam naposledy svezl při loňském závodě.

Pomůže vám alespoň letošní zkušenost z Masarykova okruhu při závodech aut?

To je něco naprosto odlišného, závodění v autech je pro mne odreagováním, beru to jako hobby a poznatky z něj se nedají při jízdě na motorce využít.

V průběžném pořadí mistrovství světa stopětadvacítek jste zatím čtvrtý, nevzdáváte se snu o umístění mezi prvními třemi?

Určitě ne. Po mém květnovém vítězství v Číně se o mne sice mluvilo i psalo, že budu útočit na titul, ale já to takhle nikdy neřekl, moje přání směřuje k té první trojce. Když se mi to povede, budu moc šťastný. Chci se ve druhé polovině mistrovství dostat do hry o stupně vítězů, od 20. května jsem na nich nestál.

Jak vůbec vidíte aktuální rozložení sil v šampionátu?

Viděl bych to tak, že při vší skromnosti už plně patřím do elitní skupiny jezdců společně s Maďarem Talmacsim, Španěly Faubelem a Gadeou, Italy Pasinim a Corsim a Japoncem Kojamou. Mezi těmito jmény hledejte favority pro Brno i celkové pořadí mistrovství. Pro mne osobně možná nastal čas i taktizovat a pravidelně sbírat body, z tohoto pohledu bude lepší dojet čtvrtý nebo pátý než být celou dobu v závodě první a třeba těsně před koncem spadnout.

Očekává se, že padne loňský divácký rekord na Masarykově okruhu, nedostanou vás fanoušci pod tlak?

Naopak, divácká podpora mě žene dopředu a moc se na ni těším. Fanoušci jsou pro mne motorem navíc. Chtěl bych i kvůli nim mít do Brna už připravenu novou helmu v českých barvách, do národní trikolory ladím i závodní boty.

Chystáte ještě nějakou speciální akci pro diváky?

Už teď v sobotu odpoledne mám v Brně setkání se svým fanklubem a vím, že si všichni chystají obléci trička s mým číslem 52, k tomu vlajky i transparenty, mělo by je být na okruhu vidět i slyšet. A nemyslete si, já to i v té rychlosti na dráze vnímám. Někoho podobné věci stresují, mně ale pomáhají. Nejen mě, ale i Talmacsiho se chystají přijet do Brna podpořit tisíce jeho krajanů, určitě bude náš závod středem pozornosti.

V Brně pojede poprvé v životě závod MS na divokou kartu i váš patnáctiletý bratr Karel, co to pro vás znamená?

Na větvi je z toho hlavně táta, před závodem bude možná na prášky. Pro mne to není až tak speciální, spíš jen zpestření, a doufám, že mi právě brácha ukáže správnou stopu (směje se). Během závodního víkendu sice asi budu mít dost starostí sám se sebou, ale když mi vyjde trochu času, pokusím se mu třeba i něco poradit a záleží už na něm, co si z toho vezme.

Berete bratra vůbec jako soupeře?

Naposledy jsme jeli společně snad před pěti lety ještě s minibiky. Stará závodnická pravda říká, že na trati člověk nezná bratra a bylo by hodně špatné, kdyby mě předjel. Počítám, že budu rychlejší, Kájovi bych ale přál postup z kvalifikace i dojetí v závodě.

Pešek v letošním MS silničních motocyklů
1. místo Čína (25 bodů)
2. místo Španělsko, Francie (20+20 bodů)
3. místo Katar (16 bodů)
6. místo Turecko, Německo (10+10 bodů)
7. místo Nizozemsko (9 bodů)
13. místo Katalánsko (3 body)
nedojel Itálie, Velká Británie (0 bodů)
Pořadí šampionátu třídy do 125 ccm po 10 závodech: 1. Talmacsi 156, 2. Faubel 154, 3. Kojama 118, 4. Pešek 113, 5. Corsi 110, 6. Gadea 105. Ještě se pojede v Brně, Misanu, Estorilu, Motegi, Philipp Islandu, Sepangu a ve Valencii.

Reklama