Článek
Před brněnskou Velkou cenou, která se jede už příští týden, mělo MS silničních motocyklů měsíční přestávku, jak jste ji prožil?
Měl jsem bohužel dost zdravotních problémů. Z posledního závodu na Sachsenringu jsem si přivezl namožená záda a skoro týden jsem se z toho dával dohromady. Pomohl mi krátký lázeňský pobyt, jenže vzápětí mě přepadla angína. Bral jsem antibiotika a dalších osm dnů ležel. Jen pomalu se zbavuji slabosti, kterou mi nemoc způsobila. Teď ale dřu a dřu, abych dohnal, co jsem ztratil v posteli.
Jak tedy vypadá vaše příprava na domácí start?
Dělám hodně na fyzické kondici: cvičím, běhám, plavu. Volím takové hodinové tréninkové úseky, doma pak během pěti minut usnu u televize. Mám ještě pár dnů, abych vyladil svou silovou připravenost, od poloviny příštího týdne se začne už přímo na okruhu chystat i motorka. S blížícím se datem závodu už mám pomalu klapky na očích, příliš nevnímám okolí a moje myšlenky se ubírají už výhradně k Brnu.
Na Masarykově okruhu jste už čtyřikrát při světovém šampionátu nedojel, nestraší vás ta bilance?
Co bylo, bylo. Je mi ale jasné, že letos za každou cenu mám v Brně dojet, v sedle stopětadvacítky se mi to ještě nikdy nepovedlo. Z loňska je tu snad poučení, že musím být znovu zatraceně rychlý, k tomu maximálně koncentrovaný a zbytečně nepřekročit hranici rizika.
S jakými ambicemi půjdete do závodu?
Vždycky chci vyhrát, ale v Brně by bylo pěkné už jen stát na pódiu a vlastně s ohledem na nezdary z minulosti bude pro mne jistou formou vítězství, když dojedu na slušné body. Okruh je dost složitý, není snadné tam vyladit motor a nejtěžší je možná najít optimální stopu.
V Brně jste v této sezóně vůbec netestoval, je to handicap?
Snad ani ne, i když Derbi je možná jediná ze špičkových značek, která na testy do Brna nepřijela. Na motocyklu jsem se tam naposledy svezl při loňském závodě.
Pomůže vám alespoň letošní zkušenost z Masarykova okruhu při závodech aut?
To je něco naprosto odlišného, závodění v autech je pro mne odreagováním, beru to jako hobby a poznatky z něj se nedají při jízdě na motorce využít.
V průběžném pořadí mistrovství světa stopětadvacítek jste zatím čtvrtý, nevzdáváte se snu o umístění mezi prvními třemi?
Určitě ne. Po mém květnovém vítězství v Číně se o mne sice mluvilo i psalo, že budu útočit na titul, ale já to takhle nikdy neřekl, moje přání směřuje k té první trojce. Když se mi to povede, budu moc šťastný. Chci se ve druhé polovině mistrovství dostat do hry o stupně vítězů, od 20. května jsem na nich nestál.
Jak vůbec vidíte aktuální rozložení sil v šampionátu?
Viděl bych to tak, že při vší skromnosti už plně patřím do elitní skupiny jezdců společně s Maďarem Talmacsim, Španěly Faubelem a Gadeou, Italy Pasinim a Corsim a Japoncem Kojamou. Mezi těmito jmény hledejte favority pro Brno i celkové pořadí mistrovství. Pro mne osobně možná nastal čas i taktizovat a pravidelně sbírat body, z tohoto pohledu bude lepší dojet čtvrtý nebo pátý než být celou dobu v závodě první a třeba těsně před koncem spadnout.
Očekává se, že padne loňský divácký rekord na Masarykově okruhu, nedostanou vás fanoušci pod tlak?
Naopak, divácká podpora mě žene dopředu a moc se na ni těším. Fanoušci jsou pro mne motorem navíc. Chtěl bych i kvůli nim mít do Brna už připravenu novou helmu v českých barvách, do národní trikolory ladím i závodní boty.
Chystáte ještě nějakou speciální akci pro diváky?
Už teď v sobotu odpoledne mám v Brně setkání se svým fanklubem a vím, že si všichni chystají obléci trička s mým číslem 52, k tomu vlajky i transparenty, mělo by je být na okruhu vidět i slyšet. A nemyslete si, já to i v té rychlosti na dráze vnímám. Někoho podobné věci stresují, mně ale pomáhají. Nejen mě, ale i Talmacsiho se chystají přijet do Brna podpořit tisíce jeho krajanů, určitě bude náš závod středem pozornosti.
V Brně pojede poprvé v životě závod MS na divokou kartu i váš patnáctiletý bratr Karel, co to pro vás znamená?
Na větvi je z toho hlavně táta, před závodem bude možná na prášky. Pro mne to není až tak speciální, spíš jen zpestření, a doufám, že mi právě brácha ukáže správnou stopu (směje se). Během závodního víkendu sice asi budu mít dost starostí sám se sebou, ale když mi vyjde trochu času, pokusím se mu třeba i něco poradit a záleží už na něm, co si z toho vezme.
Berete bratra vůbec jako soupeře?
Naposledy jsme jeli společně snad před pěti lety ještě s minibiky. Stará závodnická pravda říká, že na trati člověk nezná bratra a bylo by hodně špatné, kdyby mě předjel. Počítám, že budu rychlejší, Kájovi bych ale přál postup z kvalifikace i dojetí v závodě.
Pešek v letošním MS silničních motocyklů |
1. místo Čína (25 bodů) |
2. místo Španělsko, Francie (20+20 bodů) |
3. místo Katar (16 bodů) |
6. místo Turecko, Německo (10+10 bodů) |
7. místo Nizozemsko (9 bodů) |
13. místo Katalánsko (3 body) |
nedojel Itálie, Velká Británie (0 bodů) |
Pořadí šampionátu třídy do 125 ccm po 10 závodech: 1. Talmacsi 156, 2. Faubel 154, 3. Kojama 118, 4. Pešek 113, 5. Corsi 110, 6. Gadea 105. Ještě se pojede v Brně, Misanu, Estorilu, Motegi, Philipp Islandu, Sepangu a ve Valencii. |