Článek
Lídr deváté soutěže mistrovství světa Grönholm se do čela dostal po nehodě Harriho Rovanperäho, který na domácí trati od první erzety jasně startovnímu poli vévodil. Vyhrál čtyři z pěti úvodních zkoušek, ale v šesté ztratil kontrolu nad svým peugeotem a převrátil se. Přes minutu mu trvalo, než se vrátil na trať, a v cíli odstoupil.
Do té doby předčil Rovanperäho jen Grönholm. Ten pak v dalším průběhu s železnou pravidelností vyhrával zkoušky před Märtinem, který vloni dokázal přerušit Grönholmovu sérii tří triumfů v zemi tisíce jezer. Estonec se ale stále zlepšoval a vítězstvím v závěrečné erzetě se posunul poprvé na medailové pozice.
Už od čtvrté erzety nepokračoval v soutěži norský mistr světa a druhý muž aktuálního pořadí MS Petter Solberg. Při havárii poničil pravou přední stranu svého subaru a musel odstoupit z průběžného třetího místa. Smůlu měl v poslední erzetě dne i do té doby pátý Mikko Hirvonen z Finska, jenž vyjel mimo trať, zlomil zavěšení kol a skončil.
Výsledky po první etapě: | |
1. Grönholm (Fin./Peugeot) | 59:08,600 |
2. Lindholm (Fin./Peugeot) | -18,30 |
3. Märtin (Est./Ford) | -28,40 |
4. Tuohino (Fin./Ford) | -42,40 |
5. Sainz (Šp./Citroën) | -51,30 |
6. Paasonen (Fin./Škoda) | -56,50 |
7. Loeb (Fr./Citroën) | -1:01,20 |
8. Duval (Belg./Ford) | -1:01,70 |
... | |
12. Gardemeister (Fin./Škoda) | -2:25,40 |
14. Schwarz (Něm./Škoda) | -3:11,90 |