Článek
Nejprve se v průběhu druhé etapy Prokopova „Fiona“, jak vozu pilot i mechanici důvěrně říkají, vznítila od oleje vytékajícího z poškozeného posilovače řízení. Při třetím dnu bitev začal pro změnu hořet poničený výfukový systém rozpálený do extrémních teplot.
„Pár set metrů před cílem jedné z erzet se do vozu začal valit kouř a najednou pod Martinovýma nohama vyšlehly plameny. Proletěli jsme cílem a začali hasit,“ líčil dramatické okamžiky prvního požáru navigátor Jan Tománek. „Když jsem pak viděl v průběhu posledního dne soutěže, jak se na měřeném úseku daleko od cíle valí do auta kouř, nevěřil jsem vlastním očím. Ještě mě pálily z hašení předchozího požáru,“ líčil Tománek.
Závod kombinovali s požárním sportem
Posádku dělilo od konce zkoušky mnoho kilometrů, a tak na rozdíl od prvního ohně musela zastavit v průběhu erzety. „Ještě pár závodů jako Sardinie a budeme schopní hasit sami sebe za jízdy,“ culil se s odstupem hodin Tománek.
„Alespoň lidé viděli, jak je rallye všestrannou disciplínou. Pro tentokrát jsme závody kombinovali s požárním sportem. Po posledním víkendu bychom s Honzou Tománkem byli posilami každého družstva dobrovolných hasičů,“ smál se Prokop.
Příděl patnácti bodů mu v součtu s pětadvaceti za vítězství v Mexiku garantuje průběžné vedení v šampionátu, do jehož konce zbývá ještě pět závodů. „S Tanakem získala naše kategorie ještě víc náboje. Závody budou dramatičtější,“ připouští bývalý juniorský mistr světa, že porážet Estonce v továrním voze Ford představuje mimořádnou výzvu.