Článek
Pro FIFA je klíčové mistrovství světa, které pro ni představuje devadesát procent příjmů. Šampionát 2010 v Jihoafrické republice by měl díky prodeji televizních práv a marketingu vynést 63 miliard korun.
Po tomto turnaji se může finanční situace výrazně změnit. FIFA totiž bude muset sjednávat smlouvy na další čtyřletý cyklus a její šéf Sepp Blatter nedávno varoval, že v dalších letech už se může ekonomická krize fotbalu citelně dotknout.
V souvislosti s nejbližším MS řeší FIFA v současnosti především problém se vstupenkami. Lístky na letošní Poháru FIFA v JAR, který je tradiční generálkou před světovým šampionátem, nejdou na odbyt. Přesto federace vyjádřila předčení, že vstupenky na mistrovství světa se vyprodají.
"S prodejem vstupenek na Pohár FIFA máme problém. V Jihoafrické republice panuje zvyk kupovat si lístky v den zápasu, ale systém nastavený FIFA je striktnější. Pracujeme na různých metodách," uvedl generální sekretář FIFA Jerome Valcke. Na MS 2010 je podle něj vyprodáno už nejméně 28 z celkových 64 zápasů, přičemž většinu lístků si rozebrali fanoušci z Anglie a USA.