Hlavní obsah

Pelta má dilema: Přeji si Slavii v lize, ale zachránit ji nemůžu...

Praha

O peníze jde vždycky až v první řadě, a tak si šéf českého fotbalu oddechl. Miroslav Pelta je sice v posledních týdnech terčem pro fanoušky na většině českých stadiónů, ligovým klubům však zajistil minimálně pro čtyři následující sezóny větší příjmy. Fotbalová asociace ČR podepsala smlouvu s nadnárodní skupinou Synot, jejíž jméno nejvyšší domácí soutěž ponese. „Sem tam máme nějaké průšvihy, ekonomika nefunguje, jak má - ale nám příjmy výrazně stoupají,“ poukazuje předseda FAČR.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Předseda FAČR Miroslav Pelta by nerad přišel o jeden z vlajkových klubů ligy...

Článek

Výše plnění ze strany skupiny Synot nebyla zveřejněna. Můžete aspoň naznačit, o kolik si fotbal polepší?

Vybrali jsme optimální variantu. Generálním partnerem je nadnárodní společnost, zároveň jsme si v podobě Gambrinusu jako hlavního partnera udrželi exkluzivní pivní společnost. Dosáhli jsme nárůstu příjmů v desítkách procent.

Nebyl by pro nového partnera vážný problém, kdyby sestoupila Slavia? Pád do druhé ligy jí stále hrozí...

Musí si to uhrát sama. Přál bych si, aby Slavia jako tradiční a významný klub v lize zůstala. Já pro to ale nemůžu nic udělat. Ve fotbale se nemůžeme dívat, jak se kdo jmenuje.

Hodnota ligy by sestupem Slavie utrpěla, že?

Teď je to na ní, záchranu má ve vlastních rukou. I jiné země byly dřív bez nějakého významného klubu, ale tuhle variantu si zatím nepřipouštím. Když jste předseda nějaké organizace, která sdružuje kluby, tak je jasné, že Sparta, Slavia nebo Baník jsou pro nás vlajkové lodě. Český fotbal teď hodně táhnou i regionální kluby jako Liberec nebo Jablonec. V tradičních baštách je ovšem velký potenciál návštěv.

Gambrinus se po 17 letech vzdal titulárního sponzorství. Není to tím, že patřil k největším kritikům poměrů v českém fotbale?

Myslím, že ne. Před sedmnácti lety bylo jiné podnikatelské prostředí. Teď přibylo dravých malých pivovarů, a pokud vím, spotřeba piva u nás přitom poklesla. I marketinkový trh se mění.

Slíbil jste, že nová smlouva pozitivně ovlivní také hodnotu televizních práv a větší zisky pro kluby. Můžete už vysvětlit, jaký bude vysílací model v příští sezóně?

V rukou ho má Pragosport a řekl bych, že během dvou týdnů nový televizní model představí. My máme jasno, kolik za to dostaneme.

Jedním z partnerů ligy je také sázková kancelář Chance. Nevadí jí, že Synot má sázkovku Synottip?

Není to problém. Něco jiného by bylo, kdybychom smlouvu uzavřeli s Fortunou, což jsou kursové sázky. Synot provozuje několik odvětví, nedošlo ke střetu zájmů. Věřím, že Chance zůstane dalším významným partnerem.

Reklama

Související témata: