Článek
„Se zástupci NHL jsme v kontaktu pětkrát denně, po mailech 20krát,“ představuje mravenčí práci Vladimír Šafařík, ředitel pořádají agentury Česká sportovní.
Na první pohled je vše zásadní sepsáno na patnáct stran. Tak hmatatelně vypadá smlouva. Jenže tady nic nekončí. Připočtěte další detailní specifikace - šatny, led, reklamy, hotely, doprava, bezpečnost. Nic nesmí být zanedbáno, vše musí fungovat, chyba nepřipadá v úvahu. I přesto vše nemusí být hned zpečetěno podpisem.
"Jsme na jedné lodi, snažíme se udělat maximum, ale je to také o důvěře, podmínky nás nutí podepsat třeba měsíc před akcí,“ říká Šafařík.
Šance pro milovníky hokeje vidět NHL za tisíc korun
Oba kluby, které sehrají zápasy v Praze, nebudou škodné. Mají přesný rozpočet, který jim říká, kolik by vydělaly, pokud by zápas odehrály doma a před svými fanoušky. Pro pražského organizátora to značí jediné. Musí zaplatit a něco přihodit k tomu. „Musíme každému klubu zaplatit zisk z jednoho domácího utkání plus deset procent,“ poodhaluje zákulisí marketingový ředitel Jiří Mazánek.
V ceně jsou samozřejmě zahrnuty finance z prodeje reklamních předmětů, ale také parkovné. „Tyto příjmy jdou hodně přes milión dolarů,“ dodává Mazánek.
To vše kvůli sto dvaceti minutám, které stojí na konci celého projektu. „Je to šance pro fanoušky hokeje, kteří dělají na vesnici padesát kilometrů od Brna, kde dostávají plus minut patnáct tisíc a milují hokej. Tady mají životní a jedinou šanci se podívat na zápas NHL. Za tisíc korun si mohou splnit životní sen,“ říká mluvčí České sportovní Karel Tejkal.