Hlavní obsah

Vršecký nebude mít mezi rekordními pokusy přestávku

ROUDNICE NAD LABEM

Tým Buggyra se rozhodl pozměnit strategii pro sobotní útok na světový rychlostní rekord s tahačem. Mezi oběma jízdami, které musí jezdec David Vršecký se svým vozem na dálnici D11 absolvovat, totiž bude jen minimální prodleva.

Foto: Buggyra

Více než pětitunový speciál s motorem, jehož výkon se blíží 2000 koňských sil.

Článek

Původně plánovaná přestávka bude v případě zhoršení klimatických podmínek zrušena a není vyloučeno, že se Vršecký vydá na měřený úsek okamžitě po projetí první části. Buggyra to ve čtvrtek zveřejnila na svých internetových stránkách.

Při prvním úspěšném rekordním pokusu v roce 2003 v Dubaji Vršecký přestávku měl. "Tehdy ale bylo minimální riziko, že se počasí změní. Navíc jsem v pauze byl zbytečně nervózní," zavzpomínal muž, který se pokusí v sobotu překročit hranici 300 kilometrů v hodině, což se dosud žádnému jezdci s nákladním vozem nepodařilo.

V sobotu měla být mezi starty obou jízd padesátiminutová pauza, ale podle všeho nebude potřeba. Pokud plán vyjde, stáhnou se pouze potřebná data a Vršecký se už bude chystat na cestu opačným směrem. "Bude mě zajímat především dosažená rychlost, protože tachometr ve voze může mít drobné odchylky. Prohlídka vozu už nemá velký význam, snad by se mohlo uvažovat o případné výměně předních kol," tvrdí Vršecký.

Pokus bez diváků

Nebrání se prý ani variantě, že se v cíli otočí a okamžitě vyrazí zpět. "Pokud by hrozilo, že během deseti minut začne pršet nebo sněžit, tak do toho půjdu. Poslední měsíc žijí všichni lidi kolem mě rekordem, tým pracuje na sto procent, a tak zcela stačí, když mi inženýři oznámí, jak jsem zajel první jízdu," vysvětlil Vršecký, který tak podle všeho zůstane uvězněn ve voze. Na jízdu budou totiž dveře připevněny speciálními šrouby.

Cesta oběma směry je nutná na základě podmínek, za kterých může být rekord uznán. Během jedné hodiny musí vůz absolvovat totožnou trať oběma směry; výsledná rychlost se spočítá jako průměr z obou jízd na měřeném kilometrovém úseku.

Rekordní pokus je plánován na sobotu na dálnici D11 mezi 68. a 78,5. kilometrem, měřený úsek bude v kilometrech 73,5-74,5. Vedení roudnického týmu upozorňuje veřejnost, že rekord nebude možné sledovat na vlastní oči. Kvůli bezpečnostním důvodům bude okolí tratě uzavřeno a případný rekord bude později k vidění v televizních záběrech.

Vršecký bude usilovat o světový rychlostní rekord s tahačem, ale může se přitom stát i absolutně nejrychlejším českým jezdcem s jakýmkoli automobilem. Nejrychlejším Čechem je Jaroslav Páral, který s vozem Jaguar 220 XJ dosáhl rychlosti 292,647 km/h. Vršeckého rekord z roku 2003 má hodnotu 281,723 km/h.

Reklama

Související témata: