Rubriky:

Motorsport

Lacko si připsal další výhru v EP tahačů

20. června 2004 18:09 - NOGARO

David Vršecký z roudnického týmu Buggyra se ve francouzském Nogaru dvakrát postavil na stříbrný stupeň vítězů v kategorii Super Race Truck a ujal se celkového vedení v Evropském poháru tahačů. Ve slabší kategorii Race Trucků Adam Lacko s vozem MAN dokázal dokonce vyhrát hlavní závod, letos už podruhé, a je celkově druhý.

 

PRÁVO

Vršecký výborně vystartoval už do kvalifikačního závodu a hned v první zatáčce předjel svého francouzského týmového kolegu Ludovika Faureho, který vyjížděl z první řady. Pole position dokonale využil Němec Markus Östreich a způsobem start-cíl i zvítězil. Vršecký dojel s nepatrnou ztrátou na druhé pozici před Faurem. S odstupem téměř půl minuty obsadil čtvrtou příčku Španěl Antonio Albacete, který doplatil na svoji snahu prodrat se vpřed a v cílové zatáčce prvního kola vyjel do hluboké záchytné zóny.

"Na nogarském okruhu se velice špatně předjíždí, a tak jsem si držel druhou pozici a čekal, jestli Östreich neudělá chybu. Nechtěl jsem riskovat, abych nevyletěl jako Antonio. Každý bod je strašně důležitý a na konci sezony by mohl chybět," hodnotil Vršecký svůj výkon v kvalifikaci.

Obdobný scénář měl i hlavní závod. Do vedení šel okamžitě Östreich, jehož ostrému tempu stačil jen Vršecký. Oba se během čtyř kol oddělili od zbytku startovního pole a s bezpečným náskokem dojeli pro pohárové body. I tentokrát vsadil Vršecký na jistotu a ta ho vynesla do opětovného vedení v divizi.

Ve třídě Race Trucks vyhrál dnešní kvalifikaci Němec Lutz Bernau, Lacko obsadil čtvrtou příčku. Smolařem byl i tentokrát František Vojtíšek, který musel dvě zatáčky před koncem odstoupit pro poruchu přívodu paliva z pátého místa.

Hlavní závod pak poznamenala dešťová přeháňka, která nejvíce vyhovovala Lackovi. S velkým náskokem si dojel pro své druhé letošní vítězství před týmovým kolegou Egonem Allgäuerem z Rakouska a vedoucím jezdcem divize Stuartem Oliverem. Statečný výkon předvedl Vojtíšek, když si ze dvacáté pozice na startu dojel pro body za osmé místo.

EP tahačů - Nogaro
Super Race Truck
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Östreich (Něm./VW) 17:12,308, 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -2,891, 3. Faure (Fr./Buggyra) -3,907, 4. Albacete (Šp./Buggyra) -27,908, 5. Drückenmüller (Něm./VW) - 1:31,684, 6. Patalacci (Fr./DAF) -1 kolo.
Pohárový závod (14 kol): 1. Östreich 26:49,697, 2. Vršecký - 4,238, 3. Faure -16,438, 4. Albacete -25,979, 5. Drückenmüller - 1:09,517, 6. Patalacci -1 kolo.
Celkově: 1. Vršecký 89 b., 2.-3. Faure a Östreich 87, 4. Albacete 76, 5. Drückenmüller 63.
Race Truck
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 17:56,864, 2. Allgäuer (Rak./MAN) -7,920, 3. Oliver (Brit./MAN) -10,089, 4. Lacko (ČR/MAN) -16,231, ...20. Vojtíšek (ČR/Renault) -1 kolo.
Pohárový závod (13 kol): 1. Lacko 29:07,684, 2. Allgäuer - 22,371, 3. Oliver -51,890, ...8. Vojtíšek -1:26,486.
Celkově: 1. Oliver 188, 2.-3. Lacko a Allgäuer 159, 4. Bernau 146,..., 8. Vojtíšek 49.

ČTK

Zrušit


Časová osa: Motorsport

Filtr článků - Motorsport