Hlavní obsah

Kristensen posedmé vyhrál v Le Mans , Enge nedojel

LE MANS (Francie)

Dán Tom Kristensen v neděli vyhrál v posádce německého týmu Audi posedmé 24 hodin v Le Mans a stal se nejúspěšnějším jezdcem v historii slavného závodu. S šesti výhrami se dosud dělil o rekordní bilanci s legendárním Belgičanem Jackym Ickxem.

Článek

Český jezdec Tomáš Enge s kolegy z týmu Aston Martin musel odstoupit necelé dvě hodiny před koncem závodu kvůli technickým potížím. "Auto najednou přestalo jet, přesnou příčinu ukáže až rozbor z telemetrie," řekl Enge spolupracovníkovi ČTK.

Kristensen, který se střídal ve voze s Finem J.J. Lehtem a Němcem Markem Wernersem, dosáhl rekordního zápisu po naprosto bezproblémové jízdě. Šestým triumfem po sobě navíc vyrovnal Ickxovu vítěznou sérii. Druhou posádku Pescarolo, kterou tvořili Francouzi Eric Comas, Emmanuel Collard a Jean-Christophe, předstihli Kristensen a spol. o dvě kola.

Corvetty nakonec zvítězily

Účastníci závodu se museli vyrovnat s tropickým vedrem, které na proslulém okruhu panovalo. "Horko je neuvěřitelné. Ve voze je málo čerstvého vzduchu a dýchání je obtížné, protože dýcháme horký vzduch," uvedl po svém první jízdě Enge.

Český pilot dlouho mířil za zopakováním triumfu ve své třídě z roku 2003. Více než 18 hodin se držel se svými kolegy z týmu Aston Martin Portugalcem Pedrem Lamym a Nizozemcem Peterem Koxem v čele kategorie GT1. Pak ale začal mít jejich vůz problémy.

V průběhu 19. hodiny musela posádka do boxů s uvolněným předním spojlerem a přišla o vedení ve třídě i celkové sedmé místo. Na trať se auto vrátilo po pětiminutové opravě a znovu se zapojilo do boje o vítězství v GT1, který s oběma vozy Aston Martin sváděly posádky Corvette.

V předposlední hodině závodu zůstal Engeho vůz stát na trati. Skoro ve stejné chvíli zajel druhý aston martin k výměně chladiče do depa a celkově skončil devátý. Třídu GT1 tak opanovaly corvetty na pátém a šestém místě absolutní klasifikace.

Nedojel ani Loeb

Do cíle nedojel při svém premiérovém startu ani úřadující mistr světa v rallye Francouz Sebastien Loeb. Jeho kolega v tříčlenném týmu Soheil Ayari zhruba pět hodin před koncem legendárního podniku havaroval a posádka musela po 288 kolech odstoupit.

"Je to škoda. Měli jsme spoustu problémů už od startu. Chtěli jsme dojet do cíle, ale tohle se v automobilovém sportu stává," prohlásil Loeb, jenž suverénně dominuje letošnímu šampionátu v rallye. Podle svých slov by se rád proslulého vytrvalostního závodu ještě někdy zúčastnil.

Výsledky:
1. Kristensen, Lehto, Werner (Dán., Fin., Něm./Audi-Champion R8) 370 kol, 2. Collard, Boullion, Comas (Fr./Pescarolo-Judd C60) -2 kola, 3. McNish, Biela, Pirro (Brit., Něm., It./Audi-Champion R8) -6 kol, 4. Montagny, Ortelli, Gounon (Fr./Oreca-Audi R8) -8 kol, 5. Beretta, Gavin, Magnussen (Fr., Fr., Dán./Corvette C6-R) -21 kol, 6. O'Connel, Fellows, Papis (USA, USA, It./Corvette C6- R) -23 kol, ...Enge, Lamy, Kox (ČR, Port., Niz./Aston Martin BDR) nedojeli.

Reklama