Hlavní obsah

V Le Mans poprvé triumfoval vůz s dieselovým motorem, Enge šestý

LE MANS

Slavný automobilový závod 24 hodin Le Mans se letos dočkal historické události, když jej poprvé vyhrál vůz s dieselovým motorem. V 74. ročníku to dokázal tým Audi Sport Joest za který triumfovala německo-italská posádka Frank Biela, Marco Werner, Emanuele Pirro v Audi R10. Tomáš Enge jako člen týmu Aston Martin obsadil v kategorii GT1 druhé místo a šesté v absolutním pořadí.

Článek

Absolutní vítězové ujeli celkem 380 kol, tedy přes 5000 kilometrů. O čtyři kola méně zvládli na druhém místě Francouzi Eric Helary, pilot F1 Franck Montagny a mistr světa v rallye Sébastien Loeb se speciálem Pescarolo. Třetí skončil další tým Audi se sedminásobným vítězem Tomem Kristensenem z Dánska, který na další vylepšení rekordu v počtu vítězství mohl zapomenout po sérii defektů, kvůli níž strávil přes hodinu v depu.

Problémy se nevyhnuly ani Engeho týmu. Brit Darren Turner hned po čtyřech kolech najel na obrubník při vjezdu do uličky v boxech ve chvíli, kdy na trať vyjel po jedné z havárií zpomalovací vůz, a poškodil vanu motoru. Oprava tým srazila na konec pořadí, z kterého se Enge, Turner a Ital Andrea Piccini museli probíjet zpět.

Vítězové kvalifikace ve své třídě prohráli nakonec jen o pět kol s vozem stáje Corvette Racing. Za jeho volantem se střídali Olivier Beretta, Oliver Gavin a Jan Magnussen a absolutně skončili čtvrtí.

Druhý český jezdec na startu Robert Pergl se cíle nedočkal, protože s kolegy z týmu Convers Menx Peterem Koxem z Nizozemska a Alexejem Vasilijevem z Ruska závod nedokončili.

24 hodin Le Mans:
1. Biela, Pirro, Werner (Něm., It., Něm./Audi R10) 380 kol, 2. Helary, Loeb, Montagny (Fr./Pescarolo H Judd GV5) 376, 3. Capello, Kristensen, McNish (It., Dán., Brit./Audi R10) 367, 4. Beretta, Gavin, Magnussen (Monako, Brit., Dán./Corvette C6.R) 355, 5. Collard, Minassian, Comas (Fr./Pescarolo H Judd GV5) 352, 6. Enge, Turner, Piccini (ČR, Brit., It./Aston Martin DBR9) 350.

Reklama