Hlavní obsah

Massa na ferrari vyhrál premiérový závod formule 1 ve Valenciii

VALENCIA

Premiérový závod formule 1 na městském okruhu ve Valencii v neděli vyhrál brazilský pilot Ferrari Felipe Massa. Druhé místo ve Velké ceně Evropy obsadil vedoucí muž mistrovství světa Brit Lewis Hamilton z týmu McLaren před Polákem Robertem Kubicou v BMW.

Článek

Massa se rehabilitoval za smolné vyřazení v předchozí Grand Prix v Maďarsku, kde jej tři kola před koncem připravila o vítězství porucha motoru. Čtvrtá výhra v sezóně a devátá v kariéře jej vynesla zpět na druhé místo průběžného pořadí před týmového kolegu a mistra světa Fina Kimiho Räikkönena, který závod nedokončil. Hamilton má v čele šampionátu šestibodový náskok.

"Vyhrál jsem tu kvalifikaci, závod a zajel nejrychlejší kolo. Víc jsem si ani nemohl přát. Mám ohromnou radost, zvlášť po té katastrofě v Maďarsku," liboval si Massa po závodě, který přilákal 115 tisíc diváků. "Závodilo se na nové trati a bylo těžké vybrat pneumatiky, hlavně pro kvalifikaci. Odvedli jsem ale perfektní práci."

Za incident v boxexh dostal Massa pokutu 10 000 eur

Výsledky na prvních třech místech kopírovaly pořadí po sobotní kvalifikaci. Na atraktivní trati ve valencijském přístavišti se potvrdilo, že na městských okruzích se minimálně předjíždí. Z málo záživného průběhu vybočily jen incidenty v boxech, do kterých se zapletli shodou okolností oba piloti Ferrari.

Pro suverénního Massu to byla jediná horká chvilka v závodě a připravil mu ji německý pilot týmu Force India Adrian Sutil. S ním se Brazilec dvacet kol před koncem málem srazil v uličce v boxech při druhé zastávce, když se rozjížděl od mechaniků s vyměněnými pneumatikami a doplněným palivem. Ke kolizi nedošlo, ale za nebezpečný incident dostal Massa pokutu 10 000 eur (asi 244 000 korun).

V horším případě mu závodní komisaři mohli udělit časovou penalizaci, která by ho stála vítězství, nebo ho potrestat odsunutím na startovním roštu v příští Grand Prix. "Bylo to hodně těsné, jeli jsme bok po boku. Ale nechtěl jsem riskovat a nechal ho jet. Nebylo to nebezpečné, ale nečekané. Vedl jsem a Sutil mě měl pustit," řekla Massa ještě předtím, než komisaři vynesli verdikt.

Räikkönen - nejprve kolize, potom technická závada

Větší následky měl o několik minut později Räikkönenův pit stop. Finský pilot podle všeho vyrazil z místa dřív, než měl, a mechanici ještě neměli vytaženou benzinovou hadici. Ta se zaklínila a srazila na zem jednoho z členů týmu, pro Räikkönena to znamenalo zdržení a ztrátu šancí na vylepšení pozice.

Navíc prakticky vzápětí pro něj stejně závod skončil - v situaci velmi podobné Massovu odstoupení na Hungaroringu, rovněž na konci cílové rovinky, odstavil vůz s kouřícím motorem. V té době byl šestý, do druhé zastávky se marně snažil ohrozit pozici krajana Heikkiho Kovalainena, který jej hned na startu předjel a nakonec si po vítězství v Maďarsku dojel pro čtvrté místo.

Hamilton: Na druhé místo si nemohu stěžovat

McLaren mohl být spokojen, protože stáhl v Poháru konstruktérů náskok Ferrari na osm bodů. "Na druhé místo si nemohu stěžovat. Máme za sebou dobrý víkend. Na novém okruhu jsme si připsali dobré body," uvedl Hamilton.

Závod s minimem napětí pro řadu španělských fanoušků ztratil náboj hned v prvním kole, protože prvním a na dlouho jediným jezdcem, který nuceně odstoupil, byl domácí Fernando Alonso. Do renaultu dvojnásobného mistra světa narazil zezadu záhy po startu Japonec Kazuki Nakadžima ve williamsu a poškozená záď vozu nešla opravit. "Chtěli jsme ještě kvůli divákům pokračovat, ale zavěšení zadních kol bylo příliš poškozené," řekl Alonso.

Příští závod se koná 7. září ve Spa jako Velká cena Belgie.

VC Evropy:
1. Massa (Braz./Ferrari) 1:35:32,339, 2. Hamilton (Brit./McLaren) -5,611, 3. Kubica (Pol./BMW) -37,353, 4. Kovalainen (Fin./McLaren) -39,703, 5. Trulli (It./Toyota -50,684, 6. Vettel (Něm./Toro Rosso) -52,625, 7. Glock (Něm./Toyota) -1:07,990, 8. Rosberg (Něm./Williams) -1:11,457, 9. Heidfeld (Něm./BMW) -1:22,177, 10. Bourdais (Fr./Toro Rosso) -1:29,794.
Pořadí MS (po 12 z 18 závodů):
1. Hamilton 70, 2. Massa 64, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) 57, 4. Kubica 55, 5. Kovalainen 43, 6. Heidfeld 41, 7. Trulli 26, 8. Alonso (Šp./Renault) 18, 9. Webber (Austr./Red Bull) 18, 10. Glock 15.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 121, 2. McLaren-Mercedes 113, 3. BMW-Sauber 97, 4. Toyota 41, 5. Renault 31, 6. Red-Bull-Renault 24, 7. Williams-Toyota 16, 8. Honda 14, 9. Toro-Rosso-Ferrari 11.

Reklama

Související témata: