Článek
Button ve středu prožil triumfální návrat do sídla týmu nedaleko Londýna, kde osobně poděkoval 450 zaměstnancům Brawnu za jejich podíl na úspěšném výsledku sezóny. Šampaňské teklo proudem, smích střídalo dojetí. Jak ale uvádí britský tisk, pod slupkou euforie je cítit tlak jak v papiňáku a zaměstnanci prý začínají projevovat nespokojenost s výší odměn.
To se týká především Buttona. Čerstvý mistr světa před letošní sezónou přistoupil na 80procentní snížení gáže a s platem čtyři milióny dolarů patřil k nejhůře placeným pilotům ve startovním roštu (pro srovnání Räikkönen ve Ferrari 30 miliónů, Alonso v Renultu 25 miliónů, Hamilton v McLarenu 15 miliónů). Během své cesty k titulu si britský pilot navíc sám platil letecké přesuny do jednotlivých štací šampionátu a jak připomíná Daily Telegraph, pral si i kombinézy.
O nespokojené inženýry má zájem konkurence
Po zisku titulu Button automaticky očekával adekvátní zvýšení kontraktu. Prozatímní jednání prý ale požadovaný výsledek nepřinesla a devětadvacetiletý závodník obdržel nabídku jen „nepatrně vyšší“. Nespokojená je údajně také technická sekce a o mozky, které připravily mistrovský vůz pro letošní sezónu se již údajně živě zajímají konkurenční stáje v čele s McLarenem, Ferrari a Red Bullem.
Vedení týmu nicméně vnitropodnikové napětí odmítá. „O ničem takovém mi nikdo neřekl, je to hodně překvapující. Nezaregistroval jsem žádnou nespokojenost, snažíme se veškeré připomínky řešit a pokud je problém, hovoříme o něm,“ uvedl výkonný ředitel Nick Fry. „Vyjednávání o výši smluv ale rozhodně nevedeme veřejně, jednání s Jensonem navíc stále pokračují a výsledek očekávám až po závodu v Abú Dhabi. Co se týče bonusů, pak mohu říct, že veškeré smluvní odměny budou vyplaceny,“ dodal jeden z šéfů Brawnu.